کد خبر: ۷۷۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

قطع برق در برخی از نقاط مشهد

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: قطع برق در چند نقطه از منطقه "قاسم‌آباد" که امروز رخ داد، ربطی به گرما و اوج بار در شبکه نداشت و ناشی از بروز اتفاق در شبکه بود که به سرعت رفع شد.
قطع برق در برخی از نقاط مشهد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن حشمتی روز پنجشنبه  افزود: زمانی که درجه حرارت هوا افزایش می یابد، برخی از تجهیزات در شبکه برق رسانی بعضا دچار مشکل می شود که قطعی کوتاه مدت برق برای برخی از مشترکین را به دنبال دارد. امروز نیز بروز برخی اتفاقات جزئی در شبکه، قطعی برق یک ساعته را در چهار یا پنج نقطه به صورت تک خانه یا چند خانه ای در منطقه قاسم آباد مشهد به دنبال داشت که مشکل به سرعت شناسایی و رفع شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با مدیریت مصرف برق و برنامه ریزی وزارت نیرو امسال خاموشی نخواهیم داشت و برق مشترکان خانگی به صورت پایدار تامین می شود.

حشمتی در پاسخ به سوالی در خصوص قطع برق ادارات پرمصرف مشهد، بیان کرد: تاکنون برق ۱۱۰ اداره پرمصرف در این شهر که الگوی مصرف را رعایت نکرده بودند، قطع شده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران باید ادارات در ساعات اداری تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و در ساعات غیراداری تا ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف برق خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون بیشتر ادارات و نهادهای مشهد الگوی مصرف را رعایت کرده اند و روزانه برق کمتر از ۱۰ اداره در این شهر به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع می شود.

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۳ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین