کد خبر: ۷۸۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

کرملین: امسال، پوتین سالگرد استقلال آمریکا را تبریک نمی‌گوید

سخنگوی کرملین با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه در سال جاری میلادی اعلام کرد که امسال، رئیس‌جمهوری این کشور، سالگرد استقلال آمریکا را تبریک نخواهد گفت.
کرملین: امسال، پوتین سالگرد استقلال آمریکا را تبریک نمی‌گوید
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف در توضیح این موضوع که چرا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، امسال قصد ندارد روز استقلال آمریکا را به جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور تبریک بگوید، گفت: دلیلش این است که سیاست غیردوستانه واشنگتن در قبال کشور ما امسال به اوج خود رسید.

وی با یادآوری روابط خصمانه واشنگتن با مسکو، تصریح کرد: در چنین شرایطی، فرستادن پیام تبریک مناسب نیست.

به گزارش اسپوتنیک، امروز(چهار جولای)، سالروز استقلال آمریکا است. این روز یادآور تصویب اعلامیهٔ استقلال ایالات متحدهٔ آمریکا در روز ۴ جولای سال ۱۷۷۶ میلادی است که کنگره قاره‌ای در آن زمان، رسماً اعلام کرد که ۱۳ مستعمره آمریکایی خود را به عنوان یک ملت واحد می‌دانند و دیگر قسمتی از پادشاهی بریتانیای بزرگ محسوب نمی‌شوند.

بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، روابط واشنگتن و مسکو به تیرگی گرایید. از آنزمان تاکنون، آمریکا به حمایت تسلیحاتی، دیپلماتیک و مالی از کی‌یف روی آورده و شدیدترین تحریم ها را علیه بخش خصوصی و دولتی روسیه اعمال کرده‌ است.

با تشدید تنش‌ها بین دو قدرت هسته‌ای جهان، برخی کارشناسان درباره خطر وقوع جنگ هسته‌ای یا شروع جنگ جهانی سوم هشدار داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین