کد خبر: ۷۸۲۶۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
اولیانوف گفته "مقامات ایران اعلام کرده‌اند به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستند"

واکنش روسیه به اعلام "توانایی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای"

در پی اظهارات برخی مقام‌های ایران در خصوص توانایی ساخت سلاح هسته ای، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات احیای برجام را بر عهده دارد در توئیتی نوشت: ارشدترین مقامات ایران به صراحت اعلام کرده‌اند که تهران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.
واکنش روسیه به اعلام
آفتاب‌‌نیوز :

اولیانوف یکشنبه شب افزود: به‌طور دقیق باید اعلام کنم که ایران در واکنش به سیاست فشار حداکثری آمریکا که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آغاز شد و از سوی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا ادامه یافته است، اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی تاکید کرد: اما بالاترین مقامات ایران مدت‌ها پیش به صراحت اعلام کردند که تهران به دنبال تولید سلاح‌های هسته‌ای نیست.

به نوشته ایرنا، این دیپلمات ارشد روسیه در توییتی دیگر نوشت: داشتن توانایی به معنای تمایل یا برنامه‌ریزی نیست. در هر صورت وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران نتیجه سیاست فشار حداکثری ترامپ و بایدن است.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه الجزیره درباره توانایی هسته‌ای ایران گفت که طی فقط چند روز ما درصد اورانیوم غنی شده را از ۲۰ به ۶۰ رساندیم و رساندن آن به ۹۰ درصد به سادگی انجام می‌شود؛ لذا بر هیچ کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب اتم را داریم، اما تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم.

محمدجواد لاریجانی، دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز گفته است که اگر ایران تصمیم بگیرد سلاح هسته‌ای تولید کند، کسی نمی‌تواند مانع شود.

لاریجانی در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به این پرسش که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آن‌ها هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و طبیعتا ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح‌های کشتار جمعی از جمله اتم پیش برویم، اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
8
28
واقعاً عجب!!!!!! آقایان ، آیا ایران را ... سفیر روسیه در تهران می گوید ما اجازه نمی دهیم فلان و فلان بشود. نماینده روسیه مستقر در وین به عنوان سخنگوی ایران عمل می کند. آقای عبدالهیان اگر آقای دکتر ظریف بود در کوتاه ترین زمان ممکن با استدلال محکم می زد...واقعاً شرم نمی کنید که این مملکت را...
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
2
19
البته فعلا نمیخواهید/
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
4
27
این روسی های معصوم چقدر باید ندانم کار های مسئولان کشور را رفع و رجوع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
29
4
اگر روزی مجبور به ساختن بمب هسته ای بشویم به احتمال خیلی زیاد فتوای هم غیر قابل تغییر نخواهد بود باید دید دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی چه برخوردی با ایران داشته باشند اما بهترین راه حل به جای ساخت بمب هسته ای توانایی برای نابودی تمامی منابع نفتی کشورهای خاور میانه است که صد برابر از بمب هسته ای خطرناکتر است آن هم توسط نیروهای مقاومت در همسایگی مزدوران آمریکا دوم نابودی کامل رژیم صهیونیستی ...
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
6
6
آفرین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین