کد خبر: ۷۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

رگبار باران در جنوب کشور/ کاهش دما در استان‌های شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در جنوب کشورو کاهش دما در استان‌های شمالی خبرداد.
رگبار باران در جنوب کشور/ کاهش دما در استان‌های شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) در جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار دارد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۹ تیرماه) علاوه بر جنوب سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و در ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در اواخر وقت در گیلان و مازندران ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۳۰ تیرماه) در اردبیل و سواحل شمالی ابرناکی، بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد رخ می‌دهد. در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. طی سه روز آینده در شهرهای مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز آسمانی غبار آلود همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه(۳۱ تیرماه) در شرق مازندران و گلستان همچنین در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

ضیاییان افزود: شنبه ( اول مردادماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در سواحل شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و ساعات بعدازظهر در برخی نقاط واقع در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و در جنوب سیستان وبلوچستان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی این پنج روز در شهرهای مرزی واقع در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پدیده حاکم است. دریای عمان نیز در این مدت مواج است، از بعداز ظهر چهارشنبه تا یکشنبه(۲۹ تیرماه تا ۲ مردادماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حاکم می شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ تیرماه) صاف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۹ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ تیرماه) اهواز با دمای ۵۱ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین