کد خبر: ۷۸۳۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
آخرین دور مذاکرات احیای برجام در قطر، نتیجه مثبتی نداشت

تهران بی‌خیال برجام شده؟| ادعای آمریکا و پاسخ ایران

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ایران تصمیم سیاسی لازم برای بازگشت دوجانبه به برجام را نگرفته است. اگر ایران می‌خواست به توافق برگردد فرصت‌های زیادی داشت.
تهران بی‌خیال برجام شده؟| ادعای آمریکا و پاسخ ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه با خبرنگاران گفت: «برای تشخیص دادن این واقعیت که ایران در حال حاضر تصمیم‌های سیاسی لازم برای بازگشت دوجانبه به برجام را نگرفته نیاز به داشتن تأییدهای امنیتی ندارد.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ند پرایس همچنین مدعی شده که اگر ایران می‌خواست به توافق برگردد فرصت‌های زیادی از جمله مذاکرات وین، مذاکرات دوحه و رایزنی‌ با واسطه‌های اروپایی داشته است. ما کاملاً آماده‌ایم به پایبندی دوجانبه به برجام برگردیم. همچنان معتقدیم که دیپلماسی ماندگارترین راه [در خصوص برنامه هسته‌ای ایران] است.»

کنعانی: بی‌تصمیمی آمریکا مهمترین مانع رسیدن به توافق است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز جمعه در توییتی نوشت: «دوگانه کاذب میان برجام (که ایران، بر خلاف آمریکا، هنوز عضو آن است) و روابط خوب بین ایران و همسایگانش از جمله روسیه، این واقعیت را پنهان نمی‌کند که بی‌تصمیمی آمریکای عهدشکن مهمترین مانع رسیدن به توافق است.‏ سیاست همسایگی ما مشروط به برجام یا اجازه آمریکا نیست.»

پیشتر نیز یک مقام وزارت خاجه آمریکا ادعا کرده بود که ایران پیام‌هایی می‌فرستید که نشان می‌دهد تمایلی به احیای برجام ندارد.

با این حال حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه اخیرا در توئیتی نوشته بود که ایران از مسیر مذاکرات خارج نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
23
6
تو رو بخدا اینقدر هزینه نکنید.وقت نذارید مثل خیلی از کشورهای دیگه از داخل درست کنید دنبال برجام نباشید سالیان سال چشممون به برجامه کشور باکو هم تحریمه ولی از داخل درست کردن ملتش با آرامش کامل زندگی میکنن ولی ما عمرمون رو به اتمامه همچنان منتظر برجام
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
27
1
یه موقعی دولتی بود که شما با وقت کشی سرکارش گذاشته بودید و او هم امید به شما بسته بود
ولی امروز انشاالله دولت پوز شما را به خاک خواهد مالید و شما را معطل نگه میدارد تا به خواسته های به حق خود برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
17
2
واردشدن به زمین بازی سیاسی دشمن یعنی تن دادن به قوانین نا مشخص که با تغییرات سیاسی آن کشور وتامین اشتهای سیری نا پذیر صهیونیست آمریکائی چون روسای جمهور آمریکا در زیر سلطه صهیونیستهای کافر وبی دین هستند اگر تصمیمی بر خلاف آن بگیرد سریعا با طرح اراه شده مخالفت میکنند وهر طرح خوشایند را مثل دوران ترامپ در شکل قانون مورد اجرا می گردد.خوب اگر آمریکا قادر نیست مشکلات حادث شده دوران ترامپ را بردارد برجام وگفتگو مفهومی نخواهد داشت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین