کد خبر: ۷۸۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

آماده‌باش بخش آب کشور در مواجهه با سیلاب

سخنگوی صنعت آب با اشاره به آماده‌باش بخش آب کشور در مواجهه با سیلاب، از رصد بدون وقفه وضعیت سامانه بارشی مونسون هند در کشور خبر داد و گفت: وضعیت این سامانه بارشی به‌صورت مداوم رصد می‌شود تا اگر تاسیسات یا زیرساختی از آب و برق در سطح کشور تحت تاثیر قرار گیرد، توصیه‌های لازم به استان‌ها صادر شود.
آماده‌باش بخش آب کشور در مواجهه با سیلاب
آفتاب‌‌نیوز :

فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: سامانه‌های بارشی مربوط به سامانه مونسونی هند یا بارش‌های موسمی از نیمه دوم تیرماه به بعد در کشور فعال بوده که این سامانه‌ها از جنوب شرق کشور شروع شده و در گذر زمان توسعه یافته و با نفوذ در عمق کشور از فلات مرکزی تا دامنه‌های البرز و زاگرس کشیده شده است.

وی با اشاره به اعلام هشدارهای هواشناسی در مورد این سامانه بارشی و توصیف کیفیت آن، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، جلسات در سطح وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو برگزار و توصیه‌های لازم به بخش آب و برق کشور صادر شد.

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: در بخش آب برای بهره‌برداری و حفاظت از تاسیسات آبی، آمادگی لازم فراهم و پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث و اتفاقات در تاسیسات صورت پذیرفت تا در صورت بروز حوادث، تیم‌های عملیاتی در اسرع وقت وارد عمل شده و ساماندهی لازم را صورت دهند.

وی با تشریح نشست‌های ستاد فرماندهی سیل در وزارت نیرو، بیان داشت: این جلسات بصورت روزانه برگزار و بدون وقفه وضعیت سامانه را در کشور ارزیابی می‌کنند تا اگر تاسیسات یا زیر ساختی از آب و برق در سطح کشور تحت تاثیر قرار گیرد، توصیه‌های لازم به استان‌ها صادر شود.

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: در چارچوب این توصیه‌ها، مدیریت بحران استان‌ها در سطح استان‌های درگیر سیل به ریاست استانداران تشکیل و به مسائل آب و برق نیز پرداخته شده که خوشبختانه تاکنون به‌رغم وقوع سیلاب‌های بسیار شدید، حداقل آسیب به زیرساخت‌ها در بخش آب و برق وارد شده است.

وی اعلام کرد: پس از هرگونه حوادث در زیرساخت‌های آب و برق، تیم‌های عملیاتی بلافاصله موضوع را برطرف کردند و تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم که حداقل اختلال در تامین آب و برق را در طول این سامانه بارشی داشتیم.
طبق اعلام وزارت نیرو، قاسم زاده با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این سامانه بارشی، بهره گیری از این نعمت الهی برای تغذیه ذخایر آبی است، افزود: همین امر باعث شد که ما بصورت روزانه وضعیت ورودی مخازن را رصد کنیم و اگر سناریوهایی برای تخلیه نیاز بود با حساسیت دنبال کردیم تا حداکثر بهره برداری و ذخیره سازی از این منابع آبی برای کشور صورت پذیرد.

سخنگوی صنعت آب کشور در پایان اظهار کرد: خوشبختانه تا الان ذخیره سازی خوبی در استان‌های جنوب شرق کشور اتفاق افتاده و با تداوم بارش‌ها در استان‌های دیگر از جمله تهران و خوزستان هم برنامه‌ریزی لازم جهت ذخیره سازی منابع آبی وجود دارد و بصورت روزانه سناریوهای لازم طراحی و عملیاتی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین