کد خبر: ۷۸۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

مالکی: نباید به نرمش آمریکا و غرب خوش‌بین بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که نباید به نرمش آمریکایی‌ها و غربی‌ها خوشبین بود، چون گذشته ثابت کرده که آن‌ها چطور رفتار می‌کنند.
مالکی: نباید به نرمش آمریکا و غرب خوش‌بین بود
آفتاب‌‌نیوز :

فداحسین مالکی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده نباید به نرمش غربی‌ها و آمریکایی ها خوشبین باشد چون ما در گذشته فراز و نشیب هایی داشتیم و اکنون هم حرف های طرف مقابل متناقض است. وزارت خارجه آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا هر کدام یک حرفی را می‌زنند.

وی افزود: از طرف دیگر آخرین موضع گیری نماینده روسیه در سازمان ملل این بود که بعد از صحبت با طرف غربی و طرف ایران خوش‌بین هستند اما این مسیر سختی خاص خود را دارد؛ این صحبت بدان معناست که تا اینجا چیزی تغییر نکرده است. البته باید منتظر متن اعلام شده از طرف آقای بورل باشیم و بعد مقایسه کنیم اگر تغییرات به وجود آمده یعنی غربی‌ها نرمش را پذیرفته‌اند در غیر این صورت آن ها به دنبال خریدن زمان هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر هیأت پارلمانی به عمان گفت: در این سفر حرف عمانی‌ها این بود که توپ در زمین ایران است. این یعنی آمریکایی‌ها در فضای بین المللی و ملاقات هایشان با کشورهای مختلف سعی درالقای این موضوع دارند که ایران مقصر است. ما به آن ها توضیح دادیم که آمریکایی ها و غربی ها در مذاکرات صادق نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین