کد خبر: ۷۸۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

اینستاگرام اسکرین‌شات‌ها را لو می‌دهد؟

زمانی که کسی از استوری‌های شما اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام بهتان اطلاع نمی‌دهد، البته اگر شما از تصویر ناپدیدشونده‌ای که در چت برای شما فرستاده‌اند، اسکرین‌شات بگیرید، اینستاگرام به آن کاربر اطلاع می‌دهد.
اینستاگرام اسکرین‌شات‌ها را لو می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اندروید اتوریتی، اسکرین‌شات گرفتن به شما اجازه می‌دهد تا تصویری از مطلبی که دیده‌اید داشته باشید، اما در اینستاگرام، این کار گاهی نقض حریم خصوصی به شمار می‌رود، به‌خصوص اگر کاربری بخواهد آن مطلب را بعدا پاک کند. اما آیا راه‌هایی وجود دارد که به شما نشان دهد چه کسی از محتوای صفحه اینستاگرام شما، اسکرین‌شات گرفته است؟ یا اگر کسی از استوری شما اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد؟

اینستاگرام پر از محتوای تصویری است و اگر بدانید دیگران بدون آگاهی شما، از تصاویر و ویدیوهایتان، اسکرین‌شات می‌گیرند، کمی آزاردهنده است. البته متاسفانه اینستاگرام در حال حاضر اگر کسی از استوری شما، اسکرین‌شات بگیرد، بهتان اطلاع نمی‌دهد؛ این اتفاق درباره تمامی پیام‌های شخصی، پست‌های اینستاگرامی، ریلز و هر محتوای دیگری در این پلتفرم صدق می‌کند.

تنها زمانی که اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که کسی اسکرین‌شات گرفته، در چت‌ شخصی است؛ هرچند در همان چت‌های شخصی هم می‌توان از تمامی پیام‌ها بدون اینکه طرف مقابل مطلع شود، اسکرین‌شات گرفت، اما تنها زمانی اسکرین‌شات گرفتن را اطلاع می‌دهد که با دکمه دوربین که در پایین صفحه اینستاگرام وجود دارد، عکسی بگیرید و آن را بفرستید. این بدین خاطر است که ارسال این تصاویر زودگذر، طوری طراحی شده که تنها یک یا دو بار دیده شوند و نه بیشتر و به همین خاطر، اگر کسی از این تصاویر اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام اطلاع می‌دهد.

برای فهمیدن روند این کار، به صفحه چت خود با یکی دیگر از کاربران اینستاگرام بروید و دکمه آبی دوربین در پایین صفحه را بزنید، یک عکس بگیرید و آنگاه گزینه‌های ALLOW REPLAY (اجازه پخش مجدد) و VIEW ONCE (یک بار تماشا) را انتخاب کنید و در این حالت اگر طرف مقابلتان از این استوری اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام به شما نوتیفیکیشن می‌دهد.

به‌علاوه شما یک آیکون شبیه دایره بارگیری در کنار عکس‌هایی که از آنها اسکرین‌شات گرفته شده، دیده می‌شود و این آیکون؛ دائمی است. البته این فرآیند برای تصاویری که از گالری خود در چت ارسال کنید، صدق نمی‌کند و این تصاویر، مانند یک پیام عادی در نظر گرفته شده و در صورت اسکرین‌شات گرفتن، به شما نوتیفیکیشن داده نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین