کد خبر: ۷۸۷۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
یک کارشناس مسائل آمریکا:

ترامپ؛ پشت میله‌های زندان یا پشت میز ریاست جمهوری ۲۰۲۴

یک کارشناس مسائل آمریکا، با اشاره به اخبار منتشر شده در ارتباط با کشف اسناد فوق محرمانه در یکی از اقامتگاه‌های ترامپ تصریح کرد: این پرونده‌ای است که می تواند ترامپ را پشت میله های زندان بفرستد و یا او را مستقیم به سمت میز ریاست جمهوری سوق دهد و حضور او در کاخ سفید را بیش از گذشته تسهیل کند.
ترامپ؛ پشت میله‌های زندان یا پشت میز ریاست جمهوری ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

امیر علی ابوالفتح، اظهار کرد: طبیعی است که ترامپ دشمنان خیلی زیادی در بین سیاسیون و جامعه اطلاعاتی آمریکا دارد، چنانکه می توان گفت بخش اعظمی از جامعه اطلاعاتی آمریکا با ترامپ همراه و موافق نیستند و در همین چهارچوب در سال ۲۰۱۶ نیز روسای جامعه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با برملا کردن برخی از پرونده ها تلاش کردند که ترامپ را زمین بزنند ولی در این ارتباط موفق نشدند. از طرف دیگر ترامپ مخالفان سیاسی قدرتمندی نیز در ساختار سیاسی آمریکا دارد که تمایلی ندارند که او بار دیگر در صحنه سیاسی آمریکا بتواند نقش موثری ایفا کند و در انتخابات حضور پیدا کند.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین ادامه داد: از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که کسی که رئیس جمهور آمریکا می شود آنقدر مشاوران اطلاعاتی، امنیتی و وکلای قدرتمند دارد که به او توصیه کنند اسناد محرمانه را خارج نکند، بدون اینکه عنوان محرمانه را از آنها برداشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون هنوز کسی به صورت دقیق نمی داند که این اسناد مهر فوق محرمانه داشته اند یا نه؟ ادامه داد: برخی می‌گویند که ممکن است که ترامپ قبل از خروج از کاخ سفید این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده باشد و اگر چنین امری درست باشد اتهامی که به او وارد می شود آنچنان بزرگ نخواهد بود.

این روزنامه نگار ادامه داد: اگر بپذیریم که اسناد خارج شده مهر فوق محرمانه داشته اند و بر اساس ادعای رسانه ها برخی از آنها مربوط به سلاح های هسته ای آمریکا بوده است و ترامپ آنها را غیر قانونی خارج کرده و در یک ملک شخصی نگهداشته است، نه زیر نظر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی؛ این موضوع یک جرم بزرگ است، و حتی مدت پنج سال زندان برای چنین جرمی متصور می شود.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این پرونده یا ترامپ را به پشت میله های زندان می برد یا پشت میز ریاست جمهوری به برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه این پرونده یک توطئه از سوی مخالفان و دموکرات ها است تا او را از صحنه سیاسی آمریکا خارج کند، گفت: اگر ادعاهای مطرح شده از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اثبات نشود و ترامپ در این زمینه بیگناه شناخته شود این یک پیروزی بزرگ برای وی حساب می شود و شانس او را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ به شدت افزایش می دهد. در واقع اگر اتهام زنندگان نتوانند ادعاهای خود علیه ترامپ را اثبات کنند ترامپ تقریبا در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز خواهد بود.

ابوالفتح با بیان اینکه تا دو هفته پیش بین جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره شکاف عمیقی وجود داشت، اظهار کرد: با اتفاقات رخ داده همه جمهوری خواهان پشت ترامپ قرار گرفته اند و یکدل و یکصدا از ترامپ حمایت می کنند حتی کسانی که در این حزب به ترامپ انتقاد داشتند. آنها در حال حاضر فکر می کنند که رئیس جمهور هم حزبی شان مورد اجحاف قرار گرفته است و در همین چهارچوب پشت سر ترامپ قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر برخی از رای دهندگان آمریکایی نیز فکر می کنند چپ گرایان در آمریکا با طرح اینگونه اتهامات به دنبال نابودی آمریکا و حذف ترامپ هستند و اینها همه در صورتیکه ادعاهای مطرح شده علیه ترامپ به اثبات نرسد شانس ریاست جمهوری او را بالا می برد.

ابوالفتح در پایان گفت: البته باید به یک موضوع دیگر نیز توجه داشت که بعید است که دستگاه های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی آمریکا بدون داشتن اسناد لازم دست به چنین قمار سنگینی با ترامپ زده باشند و آنها بطور معمول رصد می‌کنند که چه اسنادی از دستگاه های اطلاعاتی خارج شده و رد آنها کجاست؟ بنابراین فکر می کنم که بعید است که دست آنها در این ارتباط خالی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین