کد خبر: ۷۸۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

درخواست روسیه از آمریکا

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد، سفارت روسیه از کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد تا فورا برای وزیر امور خارجه روسیه و تمامی اعضای هیات شرکت‌کننده این کشور در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر کند.
درخواست روسیه از آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۲۴ گفت: سفارت روسیه در آمریکا در حال حاضر درخواست خود را به کاخ سفید و وزارت امور خارجه ارائه کرده و از آنها خواسته تا به تعهدات خود به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل عمل کنند و فوراً برای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و تمامی اعضای هیات شرکت‌کننده روسیه ویزا صادر کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: ما به تاکید بر تضمین ورود بلامانع تمامی نمایندگان روسیه که در هفتاد و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند داشت، ادامه می‌دهیم.

آنتونوف تصریح کرد: من روز پنجشنبه مجددا به وزارت امور خارجه می‌روم و یکی از موضوعاتی که در آن دیدار مطرح خواهم کرد همین مشکل مشارکت لاوروف و هیات روسیه در نشست قریب‌الوقوع مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قصد دارم در آینده نزدیک در نشست‌هایی در پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا پی ببرم که آیا واشنگتن حقیقتاً برای مذاکره با مسکو درباره کنترل تسلیحاتی و معاهده‌ای برای جایگزینی معاهده "استارت جدید" آماده است یا خیر.

آنتونوف افزود: قرار است با نمایندگان پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا در آینده نزدیک دیدار کنم و در آنجا پی خواهم برد که آیا آمریکایی‌ها واقعا آماده همکاری برابر و سودمند برای هر دو طرف هستند یا خیر.

وی در ادامه گفت: کاملا متقاعد شده‌ام که بدون یک گفتگوی جدی میان آمریکا و روسیه، صلح بین‌المللی و نظم بین‌المللی را از دست خواهیم داد. امروز معاهده استارت جدید، استاندارد طلایی در زمینه کنترل تسلیحاتی است که باید حفظ شود. اما این معاهده در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود و ما باید تصمیم بگیریم که زمانی که این پیمان منقضی شد چه کار انجام خواهیم داد.

آنتونوف همچنین گفت: تلاش‌های آمریکا برای جدا کردن بازارهای انرژی به بازارهای "خوب" و "بد" منجر به بی‌ثباتی بخش انرژی و همچنین افزایش قیمت سوخت و تورم می‌شود.

وی افزود: هدف آمریکا از این کار، محروم کردن روسیه از کسب درآمد است. اما ما منابع‌مان را به قیمت ناچیز و نامطلوب ارائه نخواهیم داد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین