کد خبر: ۷۹۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

ادامه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های کشور| آزادی برخی دانشجویان

در کنار این تجمعات دانشجویی، مسئولان نیز از آزادی تعدادی از دانشجویان که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند، خبر داده‌اند.
ادامه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های کشور| آزادی برخی دانشجویان
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه تجمعاتی که بعد از مرگ تلخ مهسا امینی آغاز شده بود، امروز نیز تجمعاتی در برخی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دانشجویان در برخی دانشگاه‌های تهران، مشهد، شیراز، رازی کرمانشاه، کاشان و ... تجمعاتی برگزار و شعارهایی سر داده اند. شعار "زن، زندگی، آزادی" و درخواست آزادی دانشجویان بازداشت از شعارهای برجسته دانشجویان بوده است.

در کنار این تجمعات و احتمال بازداشت برخی دانشجویان، مسئولان نیز از آزادی تعدادی از دانشجویان که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند، خبر داده‌اند.

دانشگاه علامه اعلام کرده است که ۹ نفر از دانشجویان بازداشتی این دانشگاه آزاد شدند و پیگیر آزاد کردن دیگر دانشجویان هستیم. مسولان دانشگاه علامه گفته‌اند که همه دانشجویان در فضای بیرون از دانشگاه دستگیر شده‌اند.

دانشگاه شریف نیز اعلام کرده که ۴ دانشجوی بازداشتی تا ساعاتی دیگر آزاد می‌شوند.

همچنین براساس گزارش مسئولان دانشگاه تهران ۷ دانشجوی این دانشگاه که در خیابان کریمخان زند دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

روایتی ازتجمع دو دسته از دانشجویان در دانشگاه فردوسی

در ادامه روایت دو خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی از تجمع دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد آمده است:

ظهر امروز یک‌شنبه ۲ تجمع در دانشگاه فردوسی مشهد شکل گرفت که این تجمعات با حضور مسئولان دانشگاه به برگزاری تریبون آزاد ختم شد.

حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز صبح جمعی از دانشجویان در میدان علوم دانشگاه فردوسی تجمعی اعتراضی برپا کردند. این دانشجویان شعار زن، زندگی، آزادی سردادند.

این البته تنها تجمع دانشجویان دانشگاه نبود و شمار دیگری از دانشجویان نیز تجمعی در ضلع دیگر میدان تشکیل دادند. این دانشجویان شعارهایی همچون «استقلال، آزادی، ایران، وطن، آبادی و جمهوری اسلامی، این خط قرمز ماست» سر دادند. با فرارسیدن اذان ظهر دانشجویان به نماز ایستادند.

اما پس از اقامه نماز با درخواست یکی از مسئولان دانشگاه به همت دانشجویان فضای گفت‌وگو در دانشگاه فردوسی شکل گرفت و نمایندگان دو طرف به صحبت و گفت‌وگو پرداختند و هم‌اکنون در فضایی آرام گفت‌و‌گو بین دانشجویان ادامه دارد و تریبون آزاد در مقابل دانشکده مهندسی شکل گرفته است.

خبرگزاری تسنیم نیز درباره تجمع در دانشگاه فردوسی مشهد نوشته است: صبح امروز دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در میدان علوم این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمع کردند. در این تجمع دو دسته از دانشجویان شروع به شعار سر دادن کردند. دعوت به گفتگو از جمله شعارهای برخی از این دانشجویان بود. در این تجمع و برخی تجمعات دیگر که در دانشگاه فردوسی مشهد و بعضی از دانشگاه‌های دیگر برگزار شده، نه از شعارهای ساختارشکنانه خبری هست و نه به اموال عمومی آسیبی می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین