کد خبر: ۷۹۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

عمویی: شاهد افول اعتراضات هستیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معاون عملیات سپاه پاسداران در جلسه امروز این کمیسیون گفت: طبق گزارش ارائه شده جریان نفاق و گروهک‌های تجزیه طلب سعی داشته سوالات و ابهامات مردم را به انحراف کشانده و با حضور خیابانی خود شرایط را به سمت ناامنی سوق دهند، اما با هوشیاری مردم در القای یک فضای روانی ناامن موفق نبوده و شاهد افول اغتشاشات هستیم.
عمویی: شاهد افول اعتراضات هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور معاون عملیات سپاه پاسداران برای بررسی اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر تشکیل شد.

وی با اشاره به بررسی پرونده مهسا امینی در کمیسیون شوراها گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی ابعاد امنیتی این موضوع را دنبال می‌کنیم؛ در حوزه میدان تمرکز اصلی با هدایت فرماندهی نیروی انتظامی کشور بوده و سپاه در چارچوب وظایف ذاتی، ابعاد امنیتی موضوع را بررسی کرده است. بر اساس این گزارش و ارزیابی امنیتی انجام گرفته، دشمنان ما فارغ از موضوع مهسا امینی مترصد فرصتی برای به انحراف کشیدن مطالبات و ایجاد یک فضای ناامن در کشور بودند و برنامه‌ریزی‌هایی از قبل صورت گرفته است.

عمویی اضافه کرد: جریان نفاق و گروهک‌های تجزیه طلب با برنامه ریزی از قبل اقداماتی را صورت دادند و سعی داشته سوالات و ابهامات مردم را به انحراف بکشانند و با حضور خیابانی خود شرایط را به سمت ناامنی سوق دهند البته مردم ما هوشیارانه و با بصریت با موضوع مواجه شدند و ضمن پیگیری سوالات خود، تحت تاثیر این فضاسازی قرار نگرفتند لذا القای یک فضای روانی ناامن موفق نبوده و شاهد افول اغتشاشات هستیم.

عمویی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و نیروهای بسیج بدون سلاح در میدان حضور پیدا کرده و طبق دستورالعمل‌شان، بدون تجهزات مسلحانه از مراکز حساس دفاع کردند. گروه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی داشتند اما با سلاح سرد و سلاح‌های غیر سازمانی به نیروهای مدافع امنیت در کشور حمله کرده و تعدادی از نیروهای امنیتی کشور مجروح شدند که تحت درمان هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: یکی از واکنش های سپاه حملات موثر به مقر برنامه‌ریزی فکری جریانات جدایی طلب در اقلیم شمال عراق بود. این افراد به دنبال برنامه‌ریزی برای نفوذ و خرابکاری در کشور بودند که ضربات اساسی به این گروه های تجزیه طلب و برانداز زده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین