کد خبر: ۸۰۶۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
شاخص بورس از کانال ۱.۴ میلیون واحد عبور کرد

رشد ۱۷ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در ادامه روند صعودی یک هفته اخیر، امروز نیز با ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.
رشد ۱۷ واحدی شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۱۰۰ واحد افزایش به ۳۹۶ هزار و ۲۱۱ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۴۹ واحد رشد به ۲۳۶ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۳ هزار و ۸۷۳ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۴ هزار و ۵۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۸۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۷۹ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۴۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و۱۷۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۹۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۸۵۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۴۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۲۴ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۱۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۱۹ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۸۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۷ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۲۴۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۹ هزار و ۲۹۴ نوبت بود.

شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و داروسازی دانا (ددانا) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین