کد خبر: ۸۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

واکنش آمریکا به گزارش سی ان ان درباره آزار زندانیان در ایران

رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا به گزارش "شبکه سی ان ان" درباره آزار جنسی بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در ایران واکنش نشان داد.
واکنش آمریکا به گزارش سی ان ان درباره آزار زندانیان در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور گزارش سی ان ان درباره وضعیت برخی بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در ایران را "غیرقابل توصیف" خواند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به اتهامات شبکه سی ان ان درباره بازداشت شدگان با بازنشر این گزارش، مدعی شد: این گزارش به تشریح اعمال غیرقابل توصیف خشونت توسط مقامات ایرانی در بازداشتگاهها می‌پردازد.

وی در حالیکه مدعی است واشنگتن در پی تغییر رژیم در ایران نیست، ادعا کرد: این گزارش، یادآوری خطراتی است که مردم ایران با آن مواجه هستند و اینکه رژیم در تلاش بیهوده خود برای خاموش کردن مخالفان تا چه اندازه پیش خواهد رفت.

پیش از او نیز، سخگوی کاخ سفید در تداوم پشتیبانی از ناآرامی ها، مدعی تعهد دولت جو بایدن در این زمینه شد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی گفت که آمریکا نگران تشدید سرکوب در ایران است.

وی ادعا کرد: آمریکا عمیقا نگران تشدید سرکوب معترضان مسالمت جو در ایران است.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد ما به‌ ویژه نگران گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری هستیم که نشان می‌دهد حکومت ایران تاکنون صدها نفر را کشته است.

وی با بیان این ادعا که دولت بایدن در همراهی با مردم ایران متعهد است، مدعی شد: ایران آزادی‌های اساسی را از مردم خود سلب کرده و با ارعاب، زورگویی و خشونت امید نسل‌های متوالی را به باد داده است.

وی اذعان کرد که واشنگتن به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و مدعی شد ما همچنان از همه ابزارهای موجود برای پیگیری پاسخگویی استفاده خواهیم کرد.

دولت جو بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، در مجامع بین المللی با ادعای حمایت از مردم ایران و رعایت حقوق بشر، از مخالفان جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کرده و تاکنون به این بهانه تحریم هایی را نیز علیه برخی مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.

دولت بایدن همچنین در صدد است عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را به همراه متحدانش سلب کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا با انتشار بیانیه ای در تداوم دخالت های دولت بایدن در امور داخلی ایران ادعا کرد: عمیقا نگران گزارش‌های منتشر شده که حاکی از بازداشت های دسته‌ جمعی، محاکمه‌های ساختگی و اکنون حکم اعدام برای معترضانی که خواسته های مشروعی را از دولتی طلب می کنند که به‌طور سیستماتیک کرامت و آزادی اولیه را از مردمش سلب می‌کند، هستیم .

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفت: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین