کد خبر: ۸۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

سردردهای ورزشی!

سردردها در ورزش به ۲ نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند.
سردردهای ورزشی!
آفتاب‌‌نیوز :

سردردهای ورزشی حین یا بعد از ورزش شدید رخ می‌دهند و هنگام ورزش یا فعالیت بدنی، عضلات سر، گردن و جمجمه خون بیشتری برای گردش نیاز دارند که خود باعث گشاد شدن عروق خونی و در نتیجه سردرد می‌شود و برخی از فعالیت‌ها که مرتبط با سردرد ورزشی هستند شامل دویدن، قایقرانی، تنیس، شنا و وزنه‌برداری هستند.

انواع سردردهای ورزشی

سردردهای ورزشی به ۲ گروه تقسیم می‌شوند؛ ‌سردرهای ورزشی اولیه که معمولا مرتبط با مشکل زمینه‌ای نیستند و توسط دارو قابل پیشگیری هستند.

سردرهای ورزشی ثانویه اما معمولا ناشی از مشکلات داخل مغزی مثل خونریزی، تومور یا مشکلات خارج مغز مثل بیماری شریان کرونری هستند.

بر اساس این مطلب که از سوی ساناز کبیری تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: سردردهای ورزشی اولیه ماهیت ضربان‌دار و دوطرفه داشته و حین یا بعد ورزش شدید رخ می‌دهند و به مدت ۵ دقیقه تا ۴۸ ساعت طول می کشند. سردردهای ورزشی ثانویه نیز علاوه بر این موارد با علایمی مثل تهوع، کاهش سطح هوشیاری، دوبینی و سفتی گردن روبرو می‌شوند و حداقل یک روز و گاهی چندین روز طول می کشند و حتما باید توسط پزشک بررسی شوند.

ورزش در هوای گرم، ورزش در ارتفاع و سابقه خانوادگی میگرن از جمله فاکتورهای خطر در بروز سردرد ورزشی هستند در نتیجه افرادی که مستعد این مشکل هستند، بهتر است از ورزش در هوای گرم، مرطوب یا ارتفاعات اجتناب کنند. نوشیدن آب حین و خصوصا بعد ورزش کلید اصلی جلوگیری از سردرد ناشی از ورزش است و گرم کردن مناسب قبل از ورزش سنگین نیز می‌تواند از بروز سردر ورزشی جلوگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین