کد خبر: ۸۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

انتشار نمایی زنده از زمین و ماه در یک قاب توسط اوریون

فضاپیمای اوریون که در ماموریت "آرتمیس ۱" به سوی کره ماه رهسپار شده است، اکنون با فاصله گرفتن از تنها قمر زمین، از اعماق فضا نمایی زنده از زمین و ماه را به تصویر کشیده است.
انتشار نمایی زنده از زمین و ماه در یک قاب توسط اوریون
آفتاب‌‌نیوز :

 تصویری که به تازگی از ماموریت قمری "آرتمیس ۱" منتشر شده است، نمایی از فضاپیمای اوریون را در حالی که در مدار برگشتی از ماه به سمت زمین پرواز می‌کند، به نمایش می‌گذارد که در آن می‌توانیم زمین و ماه را همراه با بخشی از فضاپیمای اوریون تماشا کنیم.

به گزارش اسپیس، ناسا این روزها در حال پخش ویدئوهای باورنکردنی از ماموریت "آرتمیس ۱" است که توسط فضاپیمای اوریون که در حال حاضر نزدیک به ۴۳۵ هزار کیلومتر از زمین فاصله دارد، است. اوریون در یک مدار برگشتی به دور ماه در حال پرواز است، به این معنی که از ماه دور است و بر خلاف مسیر ماه به دور زمین می‌چرخد.

این نماهای حماسی فقط جنبه زیبایی و لذت بردن ندارند، بلکه فیلم‌ها و عکس‌های حاصل از این ماموریت همچنین به سرمایه‌گذاری‌های آینده برنامه آرتمیس کمک می‌کند. ناسا می‌خواهد مطمئن شود که این فضاپیما آماده حمل و ارسال انسان‌ها برای ماموریت‌های بعدی به ماه است. بنابراین انتظار دارد دو ماموریت بعدی "آرتمیس ۲" در سال ۲۰۲۴ و پس از آن "آرتمیس ۳" بتواند فضانوردان را سرانجام در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ روی سطح ماه مستقر کند.

انتشار نمایی زنده از زمین و ماه در یک قاب توسط اوریون

گفتنی است که این تصویر جدید که ماه و زمین را در یک قاب نشان می‌دهد، با وجود بسیاری از تصاویر مخابره شده از ماموریت‌های برنامه آپولو در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، بالاترین کیفیت تصویر زنده از آن سوی ماه تا به امروز است.

شاید مشهورترین نمونه از این تصاویر زنده، تصویری سیاه و سفید از ماه در ماموریت "آپولو ۸" بود. پخش زنده این تصاویر در شب کریسمس در تاریخ ۲۴ دسامبر ۱۹۶۸ در حالی انجام شد که فرانک بورمن، جیم لاول و بیل اندرس فضانوردان ناسا، اولین انسان‌هایی بودند که به دور ماه می‌چرخیدند.

تاکنون تعداد زیادی از فضاپیماهای علمی، زمین را ترک و فواصل دورتری را فتح کرده‌اند، اما تصاویر آنها به صورت زنده پخش نشده است. نمونه‌ای که اغلب به آن اشاره می‌شود، تصویر «نقطه آبی کم‌رنگ» است که توسط کاوشگر "وویجر ۱" ناسا در سال ۱۹۹۰ گرفته شد. این فضاپیما هنگام گرفتن این عکس بالای سطح تراز منظومه شمسی و فراتر از سیاره نپتون بود.

فضاپیمای اوریون قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر در اقیانوس آرام و در سواحل کالیفرنیا به زمین بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین