کد خبر: ۸۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

حملات توپخانه‌ای ترکیه به مناطق مسکونی در حومه حسکه

منابع رسانه‌ای از حملات توپخانه‌ای مجدد ارتش ترکیه به مناطق مسکونی در حومه حسکه و وارد شدن خسارت به منازل شهروندان سوری ساکن این مناطق خبر دادند.
حملات توپخانه‌ای ترکیه به مناطق مسکونی در حومه حسکه
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ترکیه بار دیگر شهرک «ابو راسین» و روستاهای اطراف آن در حومه شمالی حسکه را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار داد.

منابع محلی در شهرک ابو راسین در این باره گفتند: نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آنها مستقر در روستاهای «عنیق الهوی»، «الداودیه»، «الربیعات»، «النویحات»، «حرمله»، «داد عبدال» و «الدرداره» در اطراف شهرک ابو راسین را هدف قرار دادند.

این منابع افزودند: تجاوزات ترکیه به شهرک ابو راسین طی ساعات گذشته خسارات زیادی به منازل و اموال شهروندان سوری وارد کرده و باعث وحشت و ترس مردم شده است.

این منابع همچنین گزارش دادند که حملات ترکیه به این منطقه شهروندان سوری را دچار وحشت کرده و آنها درحال ترک خانه‌هایشان هستند.

به دنبال انفجار تروریستی ۱۳ نوامبر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور بیستم همین ماه عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین