کد خبر: ۸۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

مراسم سه روزه تاجگذاری پادشاه انگلیس

کاخ سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که تاجگذاری پادشاه جدید این کشور در ماه مه سال میلادی جاری به همراه تشریفات سنتی، برگزاری کنسرت در قلعه ویندزور، جشن‌های خیابانی و نورافشانی برگزار خواهد شد.
مراسم سه روزه تاجگذاری پادشاه انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ باکینگهام جزئیات برگزاری مراسم تاجگذاری چارلز سوم را منتشر کرد که طبق آن قرار است این مراسم سه روز به طول بینجامد.

به گزارش یورونیوز، کاخ سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که تاجگذاری پادشاه جدید این کشور در ماه مه سال میلادی جاری به همراه تشریفات سنتی، برگزاری کنسرت در قلعه ویندزور، جشن‌های خیابانی و نورافشانی برگزار خواهد شد.

در پی درگذشت ملکه الیزابت بریتانیا در ماه سپتامبر ۲۰۲۲، چارلز ۷۴ ساله در جایگاه فرزند ارشد الیزابت فقید به مقام سلطنت در بریتانیا رسید.

طبق برنامه اعلام شده، مراسم بزرگ تاجگذاری چارلز سوم و همسرش کامیلا روز شنبه ششم ماه مه میلادی مصادف با ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مراسم تاجگذاری چارلز سوم به عنوان مهم‌ترین رویداد خاندان سلطنتی بریتانیا، تحت الشعاع کتاب خاطرات شاهزاده هری، فرزند دوم او قرار گرفته است. پسر پادشاه بریتانیا در کتاب تازه منتشرشده خود اتهاماتی را علیه پدرش و سایر اعضای خانواده مطرح کرده است.

کاخ باکینگهام با انتشار جزئیات مراسم تاجگذاری گفت که بریتانیایی‌ها به این مناسبت روز دوشنبه هشتم ماه مه میلادی را نیز تعطیل خواهند بود تا شهروندان این کشور بتوانند در مراسم و کنسرت ویژه آن روز شرکت کنند. از سوی دیگر قرار است بر روی ساختمان‌های نمادین شهر نیز نورپردازی صورت گیرد و نمایش نور پهپادی هم تدارک دیده شده است.

چارلز سوم به عنوان پادشاه و رهبر ۱۴ قلمروی سرزمینی دیگر از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا و نیوزیلند فعالیت می‌کند.

مراسم رسمی تاجگذاری در کلیسای وست‌مینستر لندن مطابق با آداب تشریفاتی و رسوم هزاران ساله سنتی بریتانیا برگزار خواهد شد.

پس از انجام این تشریفات، پادشاه و همسر او کامیلا، همراه با سایر اعضای خانواده سلطنتی در بالکن کاخ باکینگهام حاضر خواهند شد. کامیلا ملقب به «ملکه هم‌نشین» هم اکنون ۷۵ سال سن دارد و او نیز در این مراسم تاج بر سر خواهد گذاشت.

البته هنوز معلوم نیست که با انتقادات شدیدی که شاهزاده هری نسبت به خاندان سلطنتی انجام داده است آیا او نیز به این مراسم دعوت خواهد شد یا نه. کاخ باکینگهام نگفته که منظور از اعضای خانواده سلطنتی دقیقا چه کسانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین