کد خبر: ۸۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

ارتباط تنهایی دانشجویان با رژیم غذایی ناسالم

بر اساس ارزیابی، احساس تنهایی در دهه گذشته در بین دانشجویان به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است.
ارتباط تنهایی دانشجویان با رژیم غذایی ناسالم
آفتاب‌‌نیوز :

 نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد که ۴۴ درصد از دانشجویان کالج ایالات‌متحده افزایش وزن را گزارش کردند که آنها را در دسته‌بندی اضافه وزن یا چاق قرار داد.

به نقل از ارث، تحقیقات گذشته، تنهایی را با وزن ناسالم و کمبود فعالیت‌بدنی مرتبط دانسته است. با این حال، مطالعات اندکی نقش الگوهای غذایی را که ممکن است در افزایش وزن و احساس تنهایی نقش داشته باشند را بررسی کرده‌اند.

گروهی از محققان در دانشگاه جورج میسون آمریکا به بررسی رفتار رژیم‌ غذایی و فعالیت‌ بدنی در رابطه با تنهایی در میان دانشجویان پرداختند.

تجزیه‌وتحلیل نشان داد که دانشجویان کالج که سطح بالاتری از تنهایی را داشتند، سطح بالاتری از رفتار بی‌تحرک و فعالیت بدنی پایین را گزارش کردند. علاوه بر این، افرادی که احساس تنهایی بیشتری داشتند، نسبت به افرادی که احساس تنهایی می‌کردند، رژیم‌ها با چربی بیشتری مصرف کردند.

لی جیانگ، نویسنده اصلی این مقاله گفت: مطالعه ما از نیاز بالقوه برای تحقیقات بیشتر در درک رفتارهای غذایی ناسالم و فعالیت بدنی مرتبط باشد که ممکن است با احساس تنهایی، احساسی که بر بسیاری از دانشجویان تأثیر می‌گذارد، حمایت می‌کند.

مداخلات برای کاهش تنهایی ممکن است تأثیر مثبتی بر ارتقاء سلامت در این جمعیت داشته باشد. این یافته‌ها به مجموعه‌ای از شواهد در حال افزایش می‌افزاید که نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی پرچرب تأثیری فراتر از خطرات سلامت جسمانی دارند.

بسیاری از مطالعات تأیید کرده‌اند که رژیم غذایی ناسالم می‌تواند بر سلامت روان و تندرستی تأثیر بگذارد. به‌طور خاص، کارشناسان ثابت کرده‌اند که رژیم‌ غذایی پرچرب احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

این مطالعه در مجله آمریکایی College Health منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین