کد خبر: ۸۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

تعلیق حزب اتحاد ملت به پایان رسید

با برگزاری هشتمین کنگره سراسری، تعلیق حزب اتحاد ملت به پایان رسید.
تعلیق حزب اتحاد ملت به پایان رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سه ماه قبل و در ۱۱ آبان ماه بود که اختلاف نظر میان وزارت کشور و حزب اتحاد ملت پس از برگزاری آخرین کنگره این حزب موجب شد تا کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور طی نامه‌ای تعلیق سه ماهه فعالیت‌های حزب اتحاد ملت را اعلام کند. اما در همان زمان نیز مسئولان این حزب بر اختلاف حقوقی و تفاوت در برداشت از قانون احزاب تاکید داشتند.

حسین نورانی‌نژاد عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب اتحاد در همان مقطع پیرامون این تعلیق سه ماهه عنوان کرد که قانون احزاب تأکید دارد که مجمع موسسان یک حزب سیاسی باید ۳۰۰ عضو داشته باشد؛ این موضوع از همان ابتدا از سوی حزب اتحاد ملت رعایت شده است. اما کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام می‌کند که تمامی مجامع باید حداقل با حضور ۳۰۰ نفر برگزار شود. البته در نامه اخیر وزارت کشور به هیچ عنوان موضوع لغو مجوز فعالیت حزب اتحاد ملت آورده نشده، بلکه وزارت کشور یک تعلیق سه ماهه فعالیت را مطرح کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب طی نامه‌ای از حزب اتحاد ملت درخواست کرده که سه ماه فعالیت‌های خود را متوقف کند و در این همین مدت نیز یک کنگره دیگر با شرایط اعلام برگزار کند. در همین راستا حزب اتحاد ملت از تمامی مسیر‌های حقوقی پیگیر اختلاف نظر پیش آمده خواهد بود و در کنار آن نیز بنا دارد بر اساس برنامه از پیش تعیین شده یک مجمع عمومی سالیانه برگزار کند.

حال به نظر می‌رسد حزب اتحاد در این میان با برگزاری کنگره هشتم با حضور نماینده معرفی شده از سمت وزارت کشور و با حضور ۳۷۰ نفر اعضای رسمی حزب و ارسال گزارش صورت جلسه آن به وزارت کشور و پایان تعلیق سه ماهه مجددا فعالیت‌های خود را همچون گذشته از سر خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین