کد خبر: ۸۲۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

اخراج رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس بر سر رسوایی مالیاتی

نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) در پی تشدید جنجال در داخل حزب محافظه کار وی بر سر قانون‌شکنی مالیاتی رئیس این حزب، اقدام به اخراج او کرد.
اخراج رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس بر سر رسوایی مالیاتی
آفتاب‌‌نیوز :

 ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز یکشنبه، ناظم زهاوی، رئیس حزب محافظه کارش را پس از تحقیقات و مشخص شدن قانون‌شکنی او در امور مالیاتی، اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سوناک پیشتر به یک مشاور مستقل خود دستور داده بود در مورد شبهه‌ها درباره امور مالیاتی زهاوی که سال گذشته میلادی برای یک دوره متلاطم کوتاه در سیاست انگلیس وزیر دارایی بود، تحقیق کند.

زهاوی گفته است، مقامات مالیاتی انگلیس حکم داده‌اند او در اعلامیه‌های مالیاتی‌اش "بی‌دقتی" به خرج داده اما هیچ اشتباه عمدی برای پرداخت مالیات کمتر مرتکب نشده است.

سوناک در نامه‌ای به زهاوی بیان کرد: "با تکمیل تحقیقات مشاور مستقل که یافته‌هایش در اختیار هر دو ما قرار گرفت، واضح است که در این مورد نقض جدی قوانین وزارتخانه‌ای اتفاق افتاد. من در نتیجه این رویه، تصمیم خود برای برکنار کردن شما از سمتتان را اطلاع می‌دهم."

لوری مگنس، مشاور مستقل نخست وزیر انگلیس به این نتیجه رسید، زهاوی هنگامی که گزارشهای مربوط به ماه ژوئیه گذشته درباره امور مالیاتی خود را "تهمت‌های آشکار" خواند به شکلی "گمراه‌کننده" حرف زده است.

زهاوی این گفته را تا همین چند روز پیش، بعد از گفتن اینکه با مقامات توافق کرده بود، اصلاح نکرد.

مگنس در نامه‌ به سوناک نوشت: "از نظر من این تاخیر در اصلاح یک بیانیه علنی نادرست مغایر با الزام قانونی برای شفاف بودن است."

او اضافه کرد، زهاوی "توجه ناکافی" به الزام برای "عمل به عنوان یک رهبر صادق، باز و نمونه از طریق رفتارش" نشان داده است. وی گفت: "عملکرد زهاوی به عنوان یک وزیر کمتر از استانداردهای بالایی است که شما به عنوان نخست وزیر از سمت افراد خدمت‌کننده در دولتتان انتظار دارید."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین