کد خبر: ۸۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

دستگیری ۲۳۳ جاعل و کشف بیش از ۱۵۰۰۰ اسناد جعلی

رئیس پلیس آگاهی فراجا از دستگیری ۲۳۳ جاعل و کشف بیش از ۱۵ هزار اسناد جعلی در طرح دو مرحله‌ای عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی خبر داد.
دستگیری ۲۳۳ جاعل و کشف بیش از ۱۵۰۰۰ اسناد جعلی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا اظهار کرد: در سال جاری یکی از برنامه‌های عملیاتی معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس، اجرای طرح عملیاتی در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی و محصولات تقلبی در سراسر کشور بوده است.

وی افزود: در این راستا دو مرحله اجرای این طرح، در مردادماه و دی ماه سال جاری پیش‌بینی شده بود که با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های فنی، اطلاعاتی، درون و برون‌سازمانی و به‌کارگیری تجهیزات و امکانات موجود هردو مرحله توسط رده‌های متناظر استانی در سراسر کشور اجرا شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان در این رابطه منجر به دستگیری ۲۳۳ نفر متهم (جاعل، استفاده‌کننده از سند مجعول و معاونت در جرم) و کشف ۱۵ هزار و ۴۳۳ فقره از انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شده است.

وی در ادامه ضمن هشدار به شهروندان در خصوص جلوگیری از این جرم تاکید کرد: برای اطمینان از اصالت یک سند، باید از مرجع صدور آن (شناسنامه از ثبت احوال، مدرک تحصیلی از مدرسه، دانشگاه، اسناد مالکیت از ادارات ثبت اسناد و املاک) استعلام کنید.

قنبری با بیان اینکه هیچ وقت کارت ملی، مدارک هویتی و مشخصات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، خاطرنشان کرد: برای اخذ ویزا شخصاٌ با ارائه گذرنامه به سفارتخانه‌ها مراجعه کنید یا از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام کنید و نیز از دادن مدارک به افراد ناشناس یا شرکت‌ها و آژانس‌های غیر معتبر خودداری کنید.

وی همچنین با اشاره به اینکه به هیچ وجه اسناد مالکیتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، عنوان کرد: معاملات و قرارداد‌های خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانید تا از دخل و تصرف در آن جلوگیری و تحت حمایت‌های قانونی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین