کد خبر: ۸۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

«تار» بهترین فیلم سال شد

حلقه منتقدان فیلم لندن فیلم «تار» ساخته «تاد فیلد» را به عنوان برترین فیلم سال ۲۰۲۲ معرفی کردند.
«تار» بهترین فیلم سال شد
آفتاب‌‌نیوز :

چهل و سومین دوره جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن برگزیدگان خود را معرفی کرد و فیلم «تار» به کارگردانی «تاد فیلد» جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و «کیت بلانشت» هم برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «تار» پیش از این از سوی انجمن منتقدان فیلم نیویورک و لس‌آنجلس نیز به عنوان برترین فیلم سال انتخاب شده بود و در نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار هم در چند شاخه از جمله بهترین فیلم و بازیگر نامزد دریافت جایزه است.

درام روانشناختی «تار»، داستان لیدیا تار، موسیقی‌دان مشهور را روایت می‌کند که تنها چند روز با ضبط سمفونی‌ای فاصله دارد که او را به اوج دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌اش می‌برد اما هنگامی که به نظر می‌رسد همه چیز علیه لیدیا در جریان است، پترا دختر خوانده شش ساله‌اش به عنوان یک پشتوانه عاطفی مهم برای مادر مبارزش ظاهر می‌شود.

در سایر بخش‌های جوایز سالانه حلقه منتقدان لندن، فیلم «بنشی‌های اینیشرین» ساخته «مارتین مک دونا» یکی دیگر از برندگان بزرگ بود که موفق به کسب پنج جایزه شامل جایزه آتنبرو برای فیلم سال بریتانیا/ایرلندی، فیلمنامه، بازیگر نقش اصلی مرد سال برای «کالین فارل» و هر دو بازیگر نقش مکمل مرد و زن برای «بری کیوگان» و «کری کاندون» شد.

فیلم «دختر آرام» ساخته «کولم بایرد» نیز به صورت مشترک با فیلم «تصمیم به رفتن» ساخته «پارک چان-ووک» موفقبه کسب جایزه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) سال شدند و «همه زیبایی و خونریزی» ساخته «لورا پویتراس» به عنوان مستند سال انتخاب شد.

برندگان این جوایز توسط ۲۰۰ نفر از اعضای حلقه منتقدان لندن، قدیمی‌ترین سازمان منتقدان بریتانیا، انتخاب می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین