کد خبر: ۸۳۱۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
مظنون پیش از این به دلیل حمله مشابه بازداشت شده بود

به آتش کشیدن مرد مسلمان در بیرمنگام

مردی که به اتهام اقدام به قتل پس از آتش زدن مردی ۷۰ ساله در بیرمنگام بازداشت شد، ماه گذشته نیز در لندن به دلیل حادثه مشابهی دستگیر شده بود.
به آتش کشیدن مرد مسلمان در بیرمنگام
آفتاب‌‌نیوز :

مردی که نامش فاش نشده است روز دوشنبه در حالی که از مسجد بر می‌گشت از سوی فرد دیگر به آتش کشیده شد و با جراحات از جمله سوختگی شدید در دست و صورت در بیمارستان بستری است.

این حمله تقریبا مشابه حادثه‌ای در منطقه ایلینگ لندن در ۲۷ فوریه بود که در آن مظنون پس از اینکه یک مرد ۸۲ ساله از مرکز اسلامی غرب لندن خارج شد اقدام به صحبت با او کرد و سپس به سمت او مایعی که گمان می‌رود بنزین است پاشید و او را به آتش کشید.

شابانا محمود، نماینده پارلمان از بیرمنگام گفت که «حس شوک و وحشت» در جامعه باقی خواهد ماند. وی افزود: «این یک روش خشونت آمیز و وحشتناک برای حمله به کسی است. این حس شوک و وحشت برای مدتی باقی می‌ماند.»

وی تاکید کرد که روز گذشته توانسته است با فرد حادثه دیده تماس تصویری برقرار کند: «او یک عضو شناخته شده و محبوب جامعه محلی ما است. بسیار ناراحت کننده است که می‌بینم او را پانسمان کرده و قادر به دیدن یا استفاده از دستانش نیست.»

فرد مظنون روز سه‌شنبه در حالی که ماموران در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه بودند، در خارج از همان مسجد بازداشت شد. پلیس روز چهارشنبه تایید کرد که این مرد پس از بازداشت به ظن اقدام به قتل در زندان باقی می‌ماند.

پلیس لندن در بیانیه‌ای گفت: «این دو حادثه اکنون به هم مرتبط شده‌اند به طوریکه مظنون اکنون به ظن دو اقدام به قتل دستگیر شده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین