کد خبر: ۸۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

افزایش شمار قربانیان طوفان در آمریکا

مقامات آمریکای اعلام کردند که در پی طوفان شدید و حداقل یک گردباد در می‌سی سی پی در جمعه شبۀ، خانه‌ها در برخی از محله‌ها تقریبا کاملا نابود و برق هزاران خانه قطع شده و دست کم ۲۳ نفر کشته، ده‌ها مجروح و چهار نفر نیز ناپدید شده اند.
افزایش شمار قربانیان طوفان در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

اداره مدیریت اضطراری می‌سی سی پی روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد گفت: تیم‌های جستجو و نجات محلی و ایالتی متعددی درحال کمک به افراد در مناطق آسیب دیده هستند.

بر اساس گزارش‌های شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، یکی از افراد محلی اعلام کرد که طوفان و گردباد شهر رولینگ فورک را کاملا تخریب کرده است.
طوفانی سهمگین در آمریکا؛ از افزایش شمار قربانیان تا نابودی برخی محلات و شهری کوچک+تصاویر

برندی شواه ساکن شهر رولینگ فورک به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: من هرگز چنین طوفانی ندیده بودم. این یک شهر کوچک بسیار عالی بود که اکنون از بین رفته است.  در شهر رولینگ فورک، گردباد به خانه‌ها و ساختمان‌ها آسیب رساند، درختان را از بین برد و خطوط برق را در منطقه تخریب کرد.

اداره ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که عصر روز جمعه گردباد با سرعت ۵۰ مایل در ساعت شهر رولینگ فورک را درنوردیده است.

طوفان‌های شدید ویرانی گسترده‌ای را در سراسر منطقه به جای گذاشته اند و مردم را در خانه هایشان گرفتار کرده و خطوط برق را در آلاباما، تنسی و می‌سی سی پی کاملا تخریب کرده اند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که این طوفان‌ها و گردباد باعث قطع درختان و مسدود شدن جاده‌ها شده اند. همچنین خانه‌ها و ساختمان‌ها تقریباً با خاک یکسان شده و لوازم خانگی، مبلمان و لباس‌ها درمیان آوار دیده می‌شوند.

بر اساس گزارش مرکز پیش بینی طوفان آمریکا، در ۲۴ ساعت گذشته، حداقل ۱۱ گردباد در سراسر می‌سی سی پی و آلاباما گزارش شده است. این گزارش‌ها شامل طوفانی است که رولینگ فورک، سیلور سیتی و وینونا را در می‌سی سی پی تحت تاثیر قرار داد.

بسیاری از مناطق در سراسر می‌سی سی پی از جمله شهر آموری، در شمال شرق این ایالت شاهد آسیب گسترده‌ای بودند.

هالی بارنز یکی از ساکنان این شهر مجموعه‌ای از تصاویر را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و نوشت: آموری آسیب دیده است، اما ما توانستیم از این طوفان جان سالم به در ببریم. سعی می‌کنیم به خانه برگردیم، اگر هنوزخانه‌ای وجود داشته باشد.

نهاد‌های امدادی در شهر‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند در رسانه‌های اجتماعی از مردم خواسته اند تا از مناطق ویران‌شده دوری کنند.

فرد میلر، شهردار سابق رولینگ فورک، به شبکه فاکس گفت بسیاری از مناطق این شهر ویران شده است.

میلر گفت: بخش غربی رولینگ فورک یک منطقه مسکونی است و چندین خانه در آنجا کاملاً ویران شده‌اند. بزرگراه ۶۱، جایی که بیشتر مشاغل ما در آن قرار دارد به طور کامل تخریب شده است. مردم در یکی از غذاخوری‌ها گرفتار شده اند و نیرو‌های امدادی اکنون تلاش می‌کنند آن‌ها را از ساختمان‌ها خارج کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین