کد خبر: ۸۳۱۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
ایران پهپاد‌هایی را به روسیه فروخته که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود

مسکو به تهران تسلیحات سایبری می‌دهد| آمریکا: نگران تعمیق روابط روسیه و ایران هستیم

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد که روسیه با افزایش همکاری‌های نظامی خود با ایران، تسلیحات سایبری از جمله نرم‌افزارهای نظارتی و شنود پیشرفته در اختیار این کشور قرار می‌دهد.این رسانه آمریکایی ادامه داد: روسیه و ایران هر دو دارای قابلیت‌های سایبری پیچیده‌ای هستند و مدت‌هاست با یکدیگر همکاری کرده‌اند و دو کشور دو سال پیش توافقنامه همکاری سایبری را امضا کردند که به گفته تحلیلگران، بیشتر بر شبکه‌های دفاع سایبری متمرکز بود.
مسکو به تهران تسلیحات سایبری می‌دهد| آمریکا: نگران تعمیق روابط روسیه و ایران هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد که روسیه با افزایش همکاری‌های نظامی خود با ایران، تسلیحات سایبری از جمله نرم‌افزارهای نظارتی و شنود پیشرفته در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

در ادامه این گزارش به نقل از «منابع آگاه» ادعا شده است که روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست بیاورد.

به نوشته ایلنا، وال استریت ژورنال همچنین نوشت که تهران به دنبال تعمیق همکاری خود با روسیه در زمینه جنگ سایبری بوده و اتحاد نظامی فزاینده دو کشور همان چیزی است که آمریکا آن را نوعی تهدید ارزیابی می‌کند.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «ظرفیت همکاری در جنگ سایبری بین روسیه و ایران پس از آن ایجاد شد که به گفته مقام‌های آمریکایی و ایرانی،‌ ایران پهپادهایی را به روسیه فروخته که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود و با ارائه موشک‌های کوتاه برد،‌ تانک و گلوله توپخانه به روسیه موافقت کرده است».

بر اساس این گزارش، ایران همچنین خواستار دریافت ده‌ها بالگرد و هواپیمای نظامی و کمک روسیه به برنامه تولید موشک‌های دوربرد خود است.

ابراز نگرانی آمریکا از تعمیق روابط روسیه و ایران

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره همکاری‌های متقابل روسیه و ایران ادعا کرد: تعمیق روابط روسیه با بازیگرانی بدخواه مانند ایران، همچنان نگرانی عمیق است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که سایر کشور‌ها مانند همسایگان روسیه و ایران، باید نگران این روابط باشند.

پاتل ادامه داد: ما شاهد ویرانی‌های ناشی از پهپاد‌های ساخت ایران در اوکراین بوده‌ایم، جایی که روسیه انرژی و ثبات منطقه را هدف قرار داده است و البته این اقدام یکی از مواردی است که ما به آن توجه داریم.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع بدون ذکر نام آنان مدعی شد که روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، قابلیت‌های ارتباطی-نظارتی و همچنین دستگاه‌های شنود، دستگاه‌های عکاسی پیشرفته و دروغ سنج را در اختیار ایران قرار داده و ایران مدت‌هاست تلاش می‌کند تسلیحات سایبری خود را به برنامه‌ای پیچیده‌تر تبدیل کند و اکنون به عنوان یک قدرت درجه دوم جنگ دیجیتال پس از آمریکا، روسیه، چین و انگلیس درنظر گرفته می‌شود.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: پهپاد‌های ایرانی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی افزود: می‌دانیم که روسیه دارای روابط در حال رشد دفاعی با ایران است. ایران صد‌ها پهپاد بود در اختیار روسیه قرار داده است. معتقدیم این روابط ادامه خواهد داشت. از نظر نظامی، روابط ایران و روسیه درحال افزایش است؛ بنابراین ما نگران مردم خاورمیانه و اوکراین هستیم. اگر ایران بتواند از توانایی‌های نظامی روسیه استفاده کند، در منطقه خطرناک‌تر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
2
9
دیگه عمیق تر از این ؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین