کد خبر: ۸۳۱۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
بورل: مراکز آموزشی و ساختمان مسکونی در اوکراین با پهپاد‌های ایرانی هدف قرار گرفت

ادعای حمله جدید روسیه با پهپادهای ایرانی به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار ادعای مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین که بار‌ها از سوی مقامات ایران رد شده، مدعی شد که اوکراین بار دیگر از سوی روسیه با پهپاد‌های ایرانی مورد حمله قرار گرفته است.
ادعای حمله جدید روسیه با پهپادهای ایرانی به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

جوسپ بورل روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر ادعا کرد که مراکز آموزشی و یک ساختمان مسکونی در زاپوریژیا از سوی روسیه توسط پهپاد‌های ایرانی هدف قرار گرفته است.

وی مدعی شد: درست زمانی که (ولادیمیر) پوتین درباره ضرورت حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ اوکراین، به رئیس جمهوری چین ابراز نیاز کرد، دوباره مرتکب جنایات جنگی شد.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده در این زمینه را رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

وزیر خارجه گفته بود که تعدادی پهپاد به روسیه ارسال کرده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشور‌هایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبر‌های کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین‌المللی برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ است.

حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نیز دو روز پیش در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد.

ایشان خاطر نشان کردند: جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کار‌های لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین