کد خبر: ۸۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

رزمایش سه جانبه سئول، توکیو و واشنگتن

بر اساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، نیرو‌های دریایی ارتش این کشور به همراه ارتش آمریکا و ژاپن از امروز دوشنبه یک رزمایش مقابله با زیردریایی‌ها را با هدف مقابله بهتر با توانمندی‌های هسته‌ای و موشکی متحول شونده کره شمالی آغاز کردند.
رزمایش سه جانبه سئول، توکیو و واشنگتن
آفتاب‌‌نیوز :

این رزمایش در آبهای بین‌المللی اطراف جزیره "جیجو" در جنوب کره جنوبی و با شرکت گروه رزمی متعلق به ناو هواپیمابر آمریکایی "یواس‌اس نیمیتز" که هفته گذشته به بندر بوسان وارد شد، به اجرا آمد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رزمایش سه جانبه در حالی به اجرا در می‌آید که کره شمالی چند روز قبل از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچکتر متعلق به خود رونمایی کرده و متعهد به تولید هر چه بیشتر مواد هسته‌ای تسلیحاتی برای گسترش هر چه بیشتر زرادخانه هسته‌ای خود شد. همچنین کره شمالی به اعلام آنچه که یک زیردریایی بدون سرنشین تهاجمی با توان حمله هسته‌ای خواند، پرداخت.

طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، قرار است در رزمایش هفته جاری از یک هدف تمرینی متحرک مربوط به رزم ضد زیردریایی استفاده شده تا به این ترتیب توانمندی‌های لازم برای تشخیص، رصد و از بین بردن تهدیدات کره شمالی در زیر دریا ارتقا یابد.

این سه کشور آخرین بار در ماه سپتامبر به برگزاری یک رزمایش سه جانبه ضدزیردریایی پرداختند که اولین رزمایش آنها از این نوع در پنج سال اخیر بود.

این رزمایش همزمان با روند تشدید تنشها در شبه جزیره کره به دنبال دست زدن پیونگ یانگ به تعدادی بی سابقه از آزمایشهای موشکی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین