کد خبر: ۱۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
پس لرزه‌های مصاحبه جنجالی آقای مشاور

کلهر به‌دلیل انتقاداتش ‌از صداوسیما کنار گذاشته‌ شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با نگاهی اجمالی به این انتقادات مهدی کلهر، این گزینه تقویت می‌شود که نماینده پیشین رئیس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما به دلیل انتقادهای گاه‌و بی‌گاهش از عملکرد این سازمان و نیز اطلاع‌رسانی‌های ضعیف دولت در مسائل مختلف کنار گذاشته شده است که اگر این مورد صحت داشته باشد باید گفت انتصاب اخیر جای تأمل دارد. 

به گزارش دادنا، محمود احمدی‌نژاد روز گذشته طی حکمی حسین مظفر را به عنوان نماینده خود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
 
این انتصاب از آن‌رو حائز اهمیت می‌شود که با جستجویی در اظهارات اخیر مهدی کلهر، نماینده پیشین رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر صداوسیما از جمله مصاحبه اخیر وی با ماهنامه مدیریت ارتباطات به روحیه نقادی وی درباره ضعف عملکرد دولت و صداوسیما در مسئله اطلاع‌رسانی پی ببریم. 

مهدی کلهر اخیرا در انتقادات بی‌سابقه‌ای از صداوسیما، گفته بود این سازمان را با 30 درصد نیروهای فعلی نیز می‌توان اداره کرد. 

کلهر برای اثبات مدعایش به مقطعی اشاره کرده بود که وی در این سازمان مسئولیت داشت و به دلیل برنامه خاصی 70 درصد از کارمندان این سازمان به زیباکنار رفته بودند. 

وی تاکید کرده بود صداوسیما در آن مقطع با 30 درصد کارمندان بدون هیچ مشکلی اداره شده بود. 

وی ادامه داد: اگر تیتراژ تمام آثار فاخر و سریال‌های مهم این رسانه هم مورد بررسی قرار گیرد، مشخص می‌شود که سازندگان اینگونه تولیدات صداوسیما متعلق به بخش خصوصی هستند و ربطی به صداوسیما ندارند.

با نگاهی اجمالی به این انتقادات مهدی کلهر، این گزینه تقویت می‌شود که نماینده پیشین رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر صداوسیما به دلیل انتقادهای گاه‌و بی‌گاهش از عملکرد این سازمان و نیز اطلاع‌رسانی‌های ضعیف دولت در مسائل مختلف کنار گذاشته شده است که اگر این مورد صحت داشته باشد باید گفت انتصاب اخیر جای تأمل دارد. 

انتقاد کلهر از تفسیر غیراصولی گفت‌و گوی خود با ماهنامه مدیریت ارتباطات در برخی رسانه‌ها


گفت‌و گوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با مهدی کلهر، مشاور اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری که در آستانه برگزاری نمایشگاه مطبوعات انجام شده، به دلیل طرح موضوعات و مواضع مختلف پیرامون ماهواره، تلویزیون، سانسور و... بازتاب بسیار وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است. 

در عین حال، هر رسانه‌ای با توجه به برداشت خود، تیتری را انتخاب و منتشر کرده است، برخی رسانه‌ها در تیترهای انتخاب شده خود تفسیرهایی را مطرح کردند که واکنش مهدی کلهر را در پی داشته است. 

برخی رسانه‌ها تیتر «کلهر: سانسورکنندگان احمق هستند» را برگزیده بودند که دفتر وی با ارسال نمابری که متن آن در روزنامه مردم‌سالاری مورخ 3/8/89 درج شده است، با بیان اینکه متن صحیح این گفته در ماهنامه مدیریت ارتباطات به‌درستی منتشر شده اما برخی رسانه‌ها استنباط اشتباهی از آن داشته‌اند، این توضیحات را ارائه کرده است: «در مورد مصاحبه آقای کلهر، مشاور محترم رئيس‌جمهور در امور اطلاع‌رسانی و رسانه با مجله مديريت ارتباطات، موضوعی در روزنامه مورخ 2/8/1389 مطرح شد با عنوان «کلهر: سانسورکنندگان احمق هستند» که در درون مصاحبه عين مطلب به اين موضوع اشاره شده است: «مشاور اطلاع‌رساني رئيس‌جمهور... اظهار داشت: هر حکومتی که سانسور را راهبرد قرار بدهد، احمق است.»
 
گفتنی است در اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از این گفت‌گوی مشروح، فقط بخش‌هایی از مصاحبه کلهر با ماهنامه مدیریت ارتباطات به شکل عمومی منتشر شده و به همین دلیل ممکن است برش‌ها و برداشت‌هایی متفاوت و در عین حال، ناقص از مصاحبه‌ای که بیش از ۷۵۰۰ کلمه بوده و در ۷ صفحه منتشر شده است، به‌عمل آمده باشد.

گفتنی است ماهنامه مدیریت ارتباطات در ۶ شماره‌ای که از انتشارش می گذرد، گفت‌و گوهایی را با حمید بقایی، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی امورخارجه، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن توفیق، سردبیر نشریه توفیق که در زمان پهلوی متوقف شد و مهدی کلهر، مشاور اطلاع‌رسانی و رسانه رییس‌جمهور منتشر کرده است که تمام آنها بازتاب وسیعی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین