کد خبر: ۱۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

تصمیم محرمانه شورای همکاری خلیج فارس برای اخراج نیروی کار ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آخرین‌نیوز نوشت: جنجال رسانه‌ای در کویت علیه ایران با طرح برخی ادعاهای مضحک دیگر ابعاد جدیدی به خود گرفت. 

در تازه‌ترین اتهام علیه ایران بعد از موضوع جاسوسی و خرابکاری ایران در کویت که یک هفته‌ای بازار آن داغ بود این یار یک روزنامه کاملا ضد ایرانی ادعا کرد ایران برای اشغال برخی جزایر کویت برنامه‌ریزی کرده بود.

احمد جارالله، سردبیر ضد ایرانی روزنامه کویتی السیاسه مدعی شد: برخی منابع امنیتی شورای همکاری خلیج فارس جزئیات مهمی از طرح ایران راکه علیه همه کشورهای این منطقه و نه فقط بحرین است، برای این روزنامه فاش کردند، بخش مهمی از این طرح مربوط به کشور کویت است که شبکه جاسوسی ایران صرفا نوک کوه یخی آن به شمار می‌رود؛ براساس این طرح، ایران قصد داشت برخی جزایر کویتی و نیز تعدادی از جزایر دیگر خلیج فارس را تحت پوشش حمایت از شیعیان بحرین اشغال نماید.

این منابع گفتند وزیران امورخارجه کویت و بحرین به استناد اطلاعات دستگاه‌های امنیتی این دو کشور، بطور کامل این طرح توطئه‌آمیز را برای وزیران امورخارجه کشورهای دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض توضیح دادند و این شورا براین اساس، توصیه‌هایی را مطرح کرد که در آینده به ابلاغیه‌ها و برنامه‌های اجرایی تبدیل می‌شود همچنانکه کشورهای عضو این شورا در آینده این توطئه را برای کشورهای دیگر جهان توضیح خواهند داد.

این منابع افزودند اجرای این طرح از چند ماه پیش شروع شد و آشوب‌های بحرین اولین مرحله این طرح خصمانه بود که با هدف بی‌ثبات ساختن اوضاع داخلی این کشور صورت گرفت. براساس این طرح، قرار بود که این آشو‌ب‌ها دو تا سه هفته ادامه یابد و شبکه‌های ماهواره‌ای ایران و برخی رسانه‌های عرب و غربی وانمود کنند که نسل‌کشی شیعیان در بحرین صورت می‌گیرد، درحالی که واقعیت این است که براساس برخی داده‌ها، تعدادی از مزدوران، شیعیان بحرینی را به قتل رسانده‌اند.

این منابع گفتند براساس این طرح، قرار بود برخی رهبران شیعیان بحرین از ایران درخواست کمک کنند و این کشور درهمین چارچوب واحدهایی را برای محاصره دریایی بحرین و کشورهای دیگر خلیج فارس اعزام نماید و برخی جزایر را به عنوان تحمیل واقعیت جدید در منطقه اشغال کند. این منابع افزودند اما پس از اینکه رهبری سیاسی بحرین اطلاعاتی را به همه جهان به‌ویژه کشورهای بزرگ و اتحادیه اروپا و سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر ارائه داد، طرف‌های مذکور موضع و تدابیر منامه را دراین خصوص به‌ویژه درخواست کمک از نیروهای سپرجزیره برای حفاظت از بحرین در مقابل دخالت فارس‌ها را درک کردند.

این منابع افزودند دستگاه‌های بحرینی در دهه هشتاد قرن بیستم به بسیاری از بحرینی‌های ایرانی‌الاصل، تابعیت بحرینی اعطا کردند و درآن زمان نه سنی‌ها و نه شیعیان عرب به این اقدام اعتراض نکردند و این درحالی بود که بحرینی‌های مذکور همچنان طرفدار ایران باقی ماندند و این مسأله در حوادث اخیر روشن شد زیرا بسیاری از افراد مذکور براساس دستورات صادره از تهران اقدام به ایجاد آشوب در بحرین کردند.

منابع امنیتی شورای همکاری خلیج فارس گفتند علاوه بر مطالب فوق، اطلاعاتی درباره نفوذ ایران در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کشورهای عضو این شورا و نیز برخی موسسات رسانه ای- که ده‌ها خبرنگار طرفدار یا مرتبط با ایران در آنها مشغول به کارند - درنشست ریاض ارائه شد و اکنون رویکرد همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس این است که نیروی کار ایرانی دراین کشورها به‌ویژه ایرانی‌های شاغل در بخش توزیع مواد غذایی کاهش یابد زیرا افراد مذکور در حوادث اخیر بحرین از طریق بستن مغازه‌های‌شان و خودداری از توزیع مواد غذایی تلاش می‌کردند که بر دولت این کشور فشار بیاورند. نکته خطرناک‌تری که منابع امنیتی شورای همکاری خلیج فارس کشف کردند این بود که 2 هزار فرد مظنون به‌صورت غیرقانونی وارد کشورهای عضو این شورا شده‌اند.

در همین چارچوب یک دیپلمات بلندپایه این شورا به روزنامه السیاسه گفت وزیران امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس درنشست فوق‌العاده خود تصمیم گرفتند که فرستاده‌ای را همراه با نامه‌ای از سوی همه اعضای این شورا به تهران اعزام کنند تا مراتب اعتراض شدید خود را به دخالت‌های ایران درامور کشورهای عضو این شورا اعلام نمایند. این دیپلمات بدون ذکر تاریخ دقیق اعزام این فرستاده، پیش‌بینی کرد یکی از دو وزیر امورخارجه عمان یا قطر با سفر به تهران، این نامه را به مسئولان ایرانی تحویل دهد.

این دیپلمات افزود رویکرد دیگر شورای همکاری خلیج فارس این است که برخی دیپلمات‌های سفارتخانه‌های ایران در کشورهای عضو این شورا به‌ویژه بحرین و کویت را اخراج کنند وسطح نمایندگی دیپلماتیک ایران در پایتخت‌های دو کشور مذکور را کاهش دهند. این دیپلمات گفت وزیران امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که موضع یکسان در برخورد با ایران و مسائل مربوط به این کشور در هرسطحی داشته باشند همچنانکه تصمیم گرفتند موضوع تسلیحات ایران و برنامه هسته‌ای این کشور در کنفرانس آینده سران این شورا مطرح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین