کد خبر: ۱۲۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

جوانفکر: چرا امیری‌فر 40روز در انفرادی بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر جوانفکر در سرمقاله امروز روزنامه ایران نوشت: دستگاه قضایی در هر کشوری و برای هر ملتی، یک رکن مهم و حساس است و در جمهوری اسلامی ایران به جهت آن که عدالتخانه محسوب می‌شود و باید نمایانگر عدل اسلامی باشد، از اهمیت و برجستگی ویژه‌تری برخوردار است. سلامت دستگاه قضایی تضمین‌کننده سلامت کشور است

و اگر دستگاه قضایی سالم بود، می‌توان نتیجه گرفت که وضع عمومی جامعه و کشور از جهت برخورداری از عدالت و دوری از تبعیض، ستم،‌ اجحاف،‌ تجاوز و غصه‌های بزرگ بشری، سالم است.

دستگاه قضایی جایی است که مردم برای تظلم مراجعه می‌کنند و می‌خواهند با کمک قضات عادل و شجاع به حقوق تضییع شده خود برسند. قضاوت کار سخت و دشواری است و به همین دلیل است که راه‌ها و روش‌هایی در قوانین جزایی و حقوقی کشور تعبیه شده است تا با تضمین بیشتری عدالت اجرا شود و حق اعاده گردد.

یکی از خطرات بزرگ این است که جوسازی‌های سیاسی جناح‌های مختلف و رسانه‌های ارتباط جمعی، بر مجرای صحیح قضاوت و چرخه رسیدگی به پرونده‌ها تأثیر منفی بگذارد و براین اساس دستگاه قضا باید به شدت مراقبت کند که بدون تأثیرپذیری از احساسات، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، از جاده عدل و انصاف خارج نشود.

این در حالی است که مقام معظم رهبری همه‌ ساله به مناسبت هفته قوه قضائیه با رهنمودها و تذکرات داهیانه خود،‌ افق روشنی را برای همه دلسوزان نظام و بویژه دستگاه قضایی ترسیم می‌کنند که باید نصب‌العین مسئولان کشور قرار گیرد.

فروردین ماه گذشته بود که به دنبال یک موج سنگین رسانه‌ای در باره سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است»،‌ خبرنگار سایت خبری فارس،‌ آقای محسنی اژه‌ای سخنگوی محترم قوه قضائیه را در اولین مصاحبه مطبوعاتی‌اش در سال 1390 مورد سؤال قرار داد و از او پرسید که دستگاه قضایی با عوامل تولید این سی‌دی چه برخوردی خواهد کرد. وی در پاسخ به این فضاسازی رسانه‌ای تصریح کرد که مدعی‌العموم در حال بررسی و پیگیری این موضوع است.

اندکی بعد نیز برخی افراد بازداشت و پس از بازجویی و مدتی زندان آزاد شدند. از جمله این افراد،‌ حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر رئیس جامعه وعاظ ولایی بود که به مدت 40 روز در بازداشتگاه انفرادی به سر برد و بلافاصله پس از آزادی،‌ دادگاه ویژه روحانیت وی را بازداشت و پس از چند روز آزاد کرد.

هنوز موج سنگین تبلیغاتی و رسانه‌ای سی‌دی «ظهور بسیار نزدیک است» فروکش نکرده بود که موج دوم تبلیغات درخصوص ماجرای سحر و جادو و رمالی و جن‌گیری به راه افتاد و این بار نیز خبرنگار سایت خبری فارس سخنگوی قوه قضائیه را مورد سؤال قرار داد که آیا دستگاه قضایی در ارتباط با رمالی و جن‌گیری افرادی را دستگیر کرده است یا خیر؟

آقای اژه‌ای در پاسخ گفت: دادستان در این زمینه ورود کرده و پرونده در مراحل مقدماتی است.

پس از این اظهارات،‌ یک موج رسانه‌ای درخصوص بازداشت فردی به نام ع.غ تحت عنوان رمال به راه افتاد و پس از او نیز عده دیگری در نقاط مختلف بازداشت شدند، تحت بازجویی قرار گرفتند و یا زندانی شدند.

هنوز داستان رمال‌ها و جن‌گیرها در نیمه راه بود که سایت‌های زنجیره‌ای،‌ مدیریت یک ماجرای تازه را به دست گرفتند و آن نسبت دادن جریان انحرافی به دولت ولایی،‌ انقلابی،‌ متدین و متخصص آقای احمدی‌نژاد بود.

موج سنگین تبلیغاتی و رسانه‌ای ماجرای جدید که این روزها نسبتاً فروکش کرده است، مانند امواج قبلی تبعاتی داشت. برخی افراد که به عنوان حامی دولت شناخته می‌شوند،‌ بازداشت و به زندان رفتند و سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که از دولت طرفداری می‌کردند، مسدود شدند. ادعاها و اتهامات زیادی علیه همکاران رئیس جمهور همراه با توهین‌ها و بداخلاقی‌های بسیار در رسانه‌های متعلق به جریان اقتدارگرا انتشار یافت و جو جامعه تحت تأثیر این جوسازی‌ها ملتهب گردید.

هنوز فضای روانی جامعه تحت تأثیر جنجال تبلیغاتچی‌هایی که علیه یک ماجرای موهوم به نام «جریان انحرافی» خبرسازی‌های گسترده‌ای به انجام رساندند،‌ ملتهب است. در چنین گیر و داری، بار دیگر نگرانی تازه‌ای به افکار عمومی تزریق می‌شود. آقای محمدشریف ملک‌زاده معاون جدید وزیر امور خارجه،‌ تحت فشار سنگین تبلیغاتی و روانی، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و بلافاصله خبر بازداشت وی رسانه‌ای می‌شود. همزمان با او،‌ رؤسای چند منطقه آزاد تجاری،‌ بازداشت و به زندان می‌روند.

اینک انتظار افکار عمومی آن است که دستگاه قضایی نتیجه بررسی‌های خود را به فوریت به اطلاع مردم برساند. بالاخره باید روشن شود که رئیس جامعه وعاظ ولایی چرا باید بیش از 40 روز در بازداشت به سر ببرد؟ مردم می‌خواهند بدانند که ماجرای بازداشت رمال‌ها به کجا انجامیده است؟ ع.غ کیست؟ اتهام یا جرم او چه بوده است؟ اینک افکار عمومی،‌ پاسخ پرسش‌های ذهنی خود را جست‌وجو می‌کند. باید نتیجه بازداشت و بازجویی شماری از حامیان دولت برای مردم تبیین شود. کسانی که به زندان رفتند، مرتکب چه جرایمی شده بودند؟

بدون تردید دستگاه قضایی اهتمام خود را بر زدودن فساد و تباهی از سیمای پاک نظام مقدس اسلامی معطوف کرده است و اجرای عدالت اسلامی و سالم‌سازی کشور از هرگونه خطا،‌ انحراف و جرمی،‌ باید از دغدغه‌های اصلی مسئولان قضایی کشور باشد، اما در کنار این جهت‌گیری،‌ لازم است جریان‌های غیرسالم رسانه‌ای و سیاسی که همه تلاش خود را برای ضربه زدن به دولت ولایی آقای احمدی‌نژاد و به تبع آن سست کردن ارکان نظام اسلامی‌ به کار بسته‌اند، در کانون توجه دستگاه قضایی قرار گیرد تا به طور ناخواسته وارد صحنه‌ای که طراحان و بازیگران ناسالم و ناپیدایی آن را مدیریت می‌کنند، نشود.

گذشته از آن ضرورت دارد که دستگاه پرتلاش و سختکوش قضایی،‌ نظام اطلاع‌رسانی خود را به نحوی اصلاح کند که هم تذکرات دوراندیشانه رهبر بزرگوار انقلاب درخصوص حفظ آبروی افراد و پرهیز از تضییع حقوق متهمین و مجرمین،‌ ملاک عمل قرار گیرد و هم مردم با سرعت بیشتری از روند بررسی برخی پرونده‌های قضایی مربوط به مسائل عمومی کشور کسب اطلاع کنند و دشمنان نیز نتوانند با سوء استفاده از خلأ اطلاع‌رسانی،‌ به فضای روانی و فکری جامعه آسیب برسانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
ابتدا صحبت خوب و بجائی کردی . ولی صحبت خوب عمل خوب هم میخواهد . همچنین سابقه و پیشینه خوب هم میخواهد .
اون موقعی که قدرت رسانه ای و قضائی و پلیسی و امنیتی و ... در دست شما بود و مخالفان و منتقدانتان که اتفاقاً افراد سالم و دلسوز مملکت اسلامی بوده و هستند را گرفتید و 40 روز که نه بلکه بیش از شش ماه در انفرادی بدون محاکمه نگه میداشتید . زبانت بسته بود و کارتان درست .
حالا که جنگ قدرت کفه ترازو را جابجا کرده . خیلی برایتان سنگین است .
2 - خصوصیات دولت و رئیسش را گفتی . منظورت ای است؟
ولایی = همچنانکه با رئیس جمهور کلمبیا و ونزوئلا ( رفقای کمونیست ) فوتبال بازی کرد و ـ لایی ـ کشید .
انقلابی = انقلاب سفید ، سرخ ، زرد ... ؟!
متدین = اسلام ناب محمدی ، یا ... ؟!
متخصص = تخصص در بهم ریختن کشور یا دروغ و شایئه پراکنی یا سند سازی و ... ؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین