کد خبر: ۱۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱

انتقاد مجلس از افزایش خارج از عرف کرایه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه نمایندگان در جلسه امروز با مدیران شهری خواستار نظارت بیشتر بر کرایه‌ها شدندگفت: بخشی از افزایش قیمتها به دلیل هدفمندی یارانه‌ها و تورم سالیانه طبیعی است اما افزایش خارج از عرف کنونی که سبب فشار به دهکهای پایین جامعه شده پذیرفتنی نیست. 

پرویز سروری در مورد نتایج دیدار امروز نمایندگان و مدیران شهری در خصوص افزایش کرایه‌های حمل و نقل و شهری و مسکن در شهر تهران گفت: در این جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر و معاون حمل و نقل و ترافیک شهر داری تهران و معاون عمرانی استانداری به همراه نمایندگانی از وزارت راه و بازرگانی حضور داشتند که بیشتر وقت جلسه به بررسی دلایل افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اختصاص یافت و بررسی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها به جلسات بعد موکول شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان مردم تهران دغدغه هایشان را در خصوص افزایش کرایه ها مطرح کردند و خواستار رصد دائمی افزایش قیمت ها شدند.

سروری با بیان اینکه تا پیش شروع سال جدید و همزمان با روزهای آغازین اجرای هدفمند شدن یارانه‌ها نظارت دقیقی از سوی دولت بر قیمتها انجام می شد گفت: نمایندگان مجلس اعتقاد داشتند این نظارت ها در سال جدید کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران با بیان این که این نظارت همچنان سخت گیرانه باید ادامه یابد گفت: اختلاف نظرهایی نیز در خصوص کرایه ها میان استانداری، شورا و شهرداری وجود داشت که با با برگزاری نشستهایی این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: برخی از افزایش قیمتها طبیعی است اما گروهی از وضعیت بازار سوءاستفاده کرده و بیش از نرخ تعیین شده قیمت ها را افزایش می دهند.

سروری افزود: در این نشست دلایل افزایش قیمت ها شنیده و مشخص شد روند افزایش ها طبیعی بوده است.

نماینده مردم تهران با بیان این که بخشی از افزایش قیمت ها به دلیل هدفمند شدن یارانه ها و بخشی به دلیل تورم سالیانه است اما آنچه مورد انتقاد نمایندگان بود افزایش های خارج از عرف است که سبب فشار به دهک های پایین جامعه شده است.

وی ادامه داد: ما در این جلسه از مدیران شهری خواستیم در افزایش قیمتها سطح در آمد گروه های مختلف جامعه را در نظر بگیرند و دولت نیز نظارت خود را تشدید کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین