کد خبر: ۱۳۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۵

علم‌الهدی: دخترها با این مانتوهای تنگ و كوتاه و چسبناک وارد دبیرستان‌ها نشوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: امروز در جامعه ما مسأله عفاف و حجاب كه صولت و سیر پیغمبر است یک مسأله اساسی است. این درست نیست كه در تهاجم فرهنگی دشمنان خارجی ما با توطئه‌های شیطانی‌شان مانكن‌ها را وارد كوچه و بازار و زندگی ما كنند و مسلمان متدین و متعصب وابسته به پیغمبر، سرمایه و مغازه‌اش در استخدام تولید این كالای شیطانی دشمن قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این برای جامعه ما ننگ است كه صنف پوشاک با این عظمت در شهرهای ما وجود دارد و مردم برای تهیه پوشش اسلامی و دینی به مغازه‌ها مراجعه كنند و كالای توطئه و طراحی شده در دسترس باشد؛ فكر می‌كنید این‌ها در مقابل پیغمبر مسئول نیستند؟ اتحادیه پوشاک واقعاً غیرت دینی ندارد؟ كسبه‌ای كه مانتو‌فروش هستند در این شهر و بقیه شهرها تعصب پیغمبر دوستی ندارند؟

امام جمعه مشهد تصریح كرد: این‌ها باید مانتویی را برای پوشش ظاهر زن و دختر باحجاب ارائه بدهندكه مانكن و الگویش را دشمن خارجی برای آن‌ها درست كرده است؟ آیا صنف پوشاک با این عظمت و این افراد هنرمند نمی‌توانند لباسی متناسب با عفت و حجاب طراحی كنند؟ و این آقای خوش‌غیرت مسلمان صنف پوشاک باید سرمایه‌اش را در استخدام طراح و مانكن‌های خارجی در بیاورد؟

وی خاطرنشان كرد: بنده از برادران و خواهران مسئول آموزش و پرورش خواهش می‌كنم در این موقعیتی كه سرمایه‌داران ما در عرصه كسب و كار غیرت دینی‌شان به آن‌ها اجازه نمی‌دهد كه برای حفظ عفت و حجاب زن‌ها و دختران مسلمان اقدام كنند، شما عزیزان مسئول مخصوصاً مدیران دبیرستان برای سال جدید تحصیلی این مطلب را قید كنید كه دخترها با این مانتوهای تنگ و كوتاه و چسبناک در دبیرستان‌های دخترانه وارد نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی افزود: حال كه چشم كاسب ما را در این مملكت اسلامی فقط پول پر می‌كند، شما عزیزان در آموزش و پرورش به فكر بیفتید.

وی تصریح كرد: سال‌های سال در دوران‌های گذشته در این شهر لباس فروشی وجود نداشت و مردم خودشان پارچه می‌گرفتند و هر طوری كه می‌خواستند برای خودشان لباس می‌دوختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشكر از صدا و سیما به خاطر پخش سریال‌های مناسبتی و با پشتوانه معرفت‌شناسی دینی افزود: اگر بخواهیم فرهنگ دین را در مغز و اندیشه جوانان‌مان ترویج كنیم، بزرگ‌ترین راه آن تبلیغ غیرمستقیم از طریق فیلم‌ها و سریال‌هاست اما باعث تاسف است كه در این فیلم‌ها و سریال‌ها در زمینه اعتقادی مراقبت و پیگیری اصیل و قطعی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان دو سریال تحت عنوان "5 كیلومتر تا بهشت" و "سقوط یک فرشته" پخش شد كه در این دو سریال نكات مثبت زیاد داشت، در آموزش‌های دینی و مسائل تربیتی و عبرت آموزی نكته‌های مثبت سازنده و آموزنده‌ای داشت و همانطور كه در سریال سقوط یک فرشته دیده می‌شد كه می‌گفت "تو نمی‌توانی با چادر خودت را پرتاب كنی، یک فرشته با چادر سقوط نمی‌كند" در تبلیغ عفاف و حجاب نكته هنری زیبایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در مورد سریال 5 كیلومتر تا بهشت گفت: ما اعتقادمان به عالم برزخ و عالم ارواح بر اساس آیات و روایات مشخص است؛ روح قبل از اینكه قطع بشود، از بدن خارج نمی‌شود و انسا‌ن‌ها در حال كما روح از بدن‌شان بیرون نمی‌آید و انسان وقتی از دنیا رفت، همه ارواح آزاد نیستند.

وی خاطرنشان كرد: امروز نه تنها در این كشور كه در همه دنیا به خاطر گرایش‌های معنوی مردم، فیلم‌سازی معنوی نسبت به مسائل ماورائی زیاد متداول شده است اما هنرمندان ما بدانند اینجا جمهوری اسلامی و مملكت قرآن است و اینجا هالیوود نیست كه آقای هنرمند كارگردان با خیالات خودش فیلم ماورائی بسازد.

امام جمعه مشهد فیلم سقوط یک فرشته را مورد نقد قرار داد و گفت: الان در فلسفه‌بافی‌های مادی دنیا یكی از مسائلی كه به آن می‌پردازند توجیه گناه گنهكار است و می‌خواهند بگویند هیچ گنهكاری در گناه خودش تقصیری ندارد.

وی افزود: اجتماع، تربیت، خانواده و بحران اقتصادی زمینه گناه را بین 20 درصد فراهم می‌كند اما 80 درصد گناه مربوط به خود گناهكار است و گناهكار با اراده خود گناه می‌كند و ما نباید توجیه‌گر گناه عده‌ای از جوان‌های سركشی بشویم كه با انواع مفاسد جامعه را آلوده می‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی افزود: امیدوارم هنرمندان ما اگر بخواهند فیلم‌سازی در حوزه معرفت شناسی دینی وارد بشوند در عرصه قرآن و حدیث و با وجود كارشناسان نه در عرصه توهمات و خیلات و امیدوارم خداوند متعال به مسوولان فرهنگی ما گرایش دینی بیشتر عنایت كند و از گرایش‌های ذوقی و هنری آن‌ها یك مقدار بكاهد و به گرایش آن‌ها نسبت به پیغمبر و اهل بیت بیفزاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین