کد خبر: ۱۶۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶

فوتباليست ها بخوانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك تحقيق آماري رازهايي را براي موفقيت در به ثمر رساندن ضربات پنالتي در جريان يك رقابت مرحله حذفي فوتبال فاش مي كند.

به گزارش جنتسايد، مرحله گروهي يورو 2012 هفته گذشته به پايان رسيد و اكنون در مرحله حذفي يك چهارم تيم ها در مقابل يكديگر قرار گرفته كه در دو بازي كار در همان 90 دقيقه قانوني خاتمه يافت.

در اين مرحله از رقابت ها گاهي قدرت تيم ها به اندازه اي به يكديگر نزديك است كه كار به ضربات پنالتي كشيده شده تا تيم صعودكننده به مرحله بعد مشخص شود. اين بحث به ويژه در پي صعود تيم انگلستان به مرحله حذفي يك چهارم نهايي يورو 2012 در گرفته چرا كه در جريان سال هاي اخير همواره ضربات پنالتي براي تيم انگلستان شوم بوده است.

در هر حال، هنگامي نتيجه به ضربات پنالتي كشيده مي شود كار بازيكنان و مربي بسيار دشوار شده زيرا تحت فشار روحي و رواني حاكم قرار مي گيرند.

سايت اسليت بر اساس تحقيقات آماري چند راز را براي موفقيت در اين مرحله تعيين كننده فاش كرده است.

قانون شماره يك: نخستين ضربه پنالتي را از دست ندهيد

براساس آمار، نرخ موفقيت در ضربات پنالتي 77 درصد است. به عبارت ديگر نبايد از همان ابتدا ضربه اول را از دست داد و به اين ترتيب يك برگ برنده را سوزاند. به ويژه ضربات نهايي و تعيين كننده معمولا 90 درصد موفقيت آميز هستند. علاوه براين تاكنون در رقابت هاي يورو تيمي كه در تعداد ضربات مساوي عقب مانده هرگز پيروز نشده است.

قانون شماره دو : عجله كار شيطان است

تعجيل در زدن ضربه پتالتي اشتباه بزرگي است. عجله كردن در اين لحظه حساس نشانه استرس شديد بازيكن است. چنان كه در جام جهاني 1990 وقتي كريس وادل بازيكن تيم ملي انگلستان ضربه پنالتي اش را در برابر آلمان از دست داد، مفيد و مختصر گفته بود" فقط مي خواستم هرچه زودتر تمام بشود."

قانون شماره سه: از به كارگيري ستارگان اجتناب شود

به استثناء زين الدين زيدان كه همواره در زدن ضربات پنالتي موفق عمل مي كرد بسياري از ستارگان فوتبال در به ثمر نرساندن ضربات پنالتي شهرت يافته اند. سه بازيكن كه سه بار برنده توپ طلا شدند بهترين مثال براي تاييد اين نكته هستند. مورد ميشل پلاتيني در برابر برزيل در جام جهاني 1986، ماركو فان باستن در يورو 1992 در برابر دانمارك يا روبرتو باجيو در فينال جام جهاني 1994 در برابر برزيل. در عين حال ،‌مي توان از ديويد بكام نيز نام برد كه در جريان رقابت هاي مرحله حذفي يورو يك پنالتي را از دست داد.

قانون شماره چهار: شليك به وسط دروازه فكر خوبي است

هنگام شليك ضربه پنالتي در 94 درصد موارد دروازه بان به سمت چپ يا راست شيرجه مي رود. رقمي كه بايد توسط شليك كنندگان ضربات پنالتي مورد لحاظ قرار گرفته به ويژه آنهايي كه به جاي شليك توپ به گوشه هاي دروازه آن را به آسمان مي فرستند. پس يك ضربه زميني دقيق به وسط دروازه مي تواند كارساز باشد.

قانون شماره پنج: آلماني باشيد اما هرگز انگليسي نباشيد

خيلي ساده است. در تاريخ جام هاي معتبرفوتبال تنها يك دروازه بان توانست ضربه پنالتي يك بازيكن آلماني در اين مرحله حساس مهار كند و او ژان - لوك اتوري دروازه بان فرانسه در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 1982 بود. البته آن زمان هنوز دو آلمان متحد نشده بودند. در سال 1976 نيز جمهوري فدرال آلمان ( آلمان غربي) در فينال رقابت هاي يورو يك پنالتي را در برابر چكسلواكي آن روزگار از دست داد كه اين تنها شكست ژرمن ها در چنين آزموني بود.

به گزارش جام جم آنلاين،بالعكس در بيش از 20 سال اخير انگلستان از شش رقابت جام هاي معتبر كه به ضربات پنالتي كشيده شد تنها يكبار موفق بوده و در پنج مورد ديگر بازيكنان گريان زمين را ترك كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
0
سلام ، تمامی این مراحل خیلی خوب و فنی وحرفه ای است ولی یک مورد خیلی مهم برای یک ورزشکار قوی ، الگو گرفتن از پهلوانان قبلی ورزش ایران و جهان است .
فدراسیون فوتبال باید معیار های خود را برای ورزشکاران و فوتبالیستها ، عوض کند و در کنار مادیات به اندازه و به جای ماشینهای آخرین مدل ، ورزشکاران جوان را به فکر پهلوانی و نه فقط و فقط قهرمانی ، بیاندازد و یک ورزشکار باید از نطر جوانمردی و اخلاق و همت و منش ، خیلی بالا باشد. و جوانمردی و اخلاق پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را در همه
امور مردمی بودن و مرد بودن و کارهای خیر ، الگو بگیرد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین