کد خبر: ۱۸۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴

بخش کشاورزي نيازمند برنامه کاشت برداشت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسين مهاجران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: توليدکننده و کشاورزان بدون آينده نگري و تنها با تکيه بر ارزيابي وضعيت فعلي بازار شروع به کشت محصولات کشاورزي مي کنند و همين امر موجب مي شود که محصولي در يک سال با توليد فراوان در بازار با قيمت پايين و حتي کمتر از هزينه هاي توليد، عرضه شود و در سال بعد به دنبال ضرر کشاورزان با توليد کم مواجه شده و به قيمت بسيار بالايي در بازار عرضه مي شود.

وي ادامه داد: اقليم کشور براي رونق بخش کشاورزي بسيار مناسب است اما به دليل پراکندگي کشاورزان و توليدکنندگان، اجراي کارشناسي طرح برنامه کاشت برداشت يک ضرورت است که موجب تنظيم بازار و رفع نوسانات موجود خواهد شد.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره بار با بيان اينکه در سالجاري توليد انواع ميوه فراوان است افزود: اين فراواني توليد موجب عرضه فراوان انواع ميوه هاي سر درختي و صيفي جات با قيمت مناسب و کمتر از سال گذشته در بازار شده است.

مهاجران ادامه داد: پرتقال تامسون به قيمت هر کيلو ۸۰۰ تومان در ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شود در صورتي که همين محصول سال گذشته هر کيلو ۱۲۰۰ تومان به فروش مي رسيد.

وي اضافه کرد: قيمت پائين و عرضه فراوان موجب افزايش رقابت در بازار و ميادين ميوه و تره بار شده است.

مهاجران با بيان اينکه قميت موز در روز چند بار تغيير مي کند و در حال حاضر هر کيلو ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان به فروش مي رسد افزود: ممنوعيت واردات ميوه با توجه به توليد فراوان محصولات داخلي اقدامي بسيار مفيد است.

وي در پايان گفت: سود خرده فروشي ميوه و تره بار ۳۵ درصد تعيين شده است که متأسفانه در واحدهاي خرده فروشي در سطح شهر رعايت نمي شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
نمیدونم اینهمه سازمان ا عنوان وززززارت کشاورررزی و جههههههههههههاد کشاورزی چکار میکنن؟
تو خود کفایی کار میکنن؟
تو صادرات؟
تو برنامه کاشت و داشت؟
تو کنترل افت کش ها؟
تو کنترل کودها؟
تو کنترل قیمت تضمین شده خرید محصول از کشاورزای بدبخت؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین