کد خبر: ۲۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

ابهام در سلامت قهرمان طلایی ایران

در حالی که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان می‌گوید که فرشاد عیسوند به خاطر وزن کم کردن‌های زیاد، نیمی از کبد خود را از دست داده، این کشتی‌گیر چنین موضوعی را قبول ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزن کم کردن‌های زیاد به خصوص در رده های سنی پایه می‌تواند اثرات منفی جسمی و روحی فراوانی برای کشتی‌گیران داشته باشد. یکی از آسیب‌ها، کم کاری کبد و فشار زیاد به کلیه است، ضمن این که عضلات تحلیل می‌روند و بافت خالص عضلات از بین خواهند رفت و بافت عصبی به هم می‌ریزد.
 
بازگشت به وضعیت مطلوب، به خصوصیات ژنتیکی ورزشکار بستگی دارد، ولی از لحاظ علمی کشتی‌گیرانی که اینقدر تحت فشار باشند به ارگان‌های اصلی بدنشان آسیب وارد خواهد شد.
 
فرشاد عیسوند، کشتی‌گیر وزن 50 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران موفق شد در رقابت‌های جهانی امسال در بلغارستان با اقتدار به مدال طلا دست یابد.
 
عیسوند با وجود قامت بلندش(نسبت به 50 کیلوگرم) سه سال است که در وزن 50 کیلوگرم کشتی می‌گیرد. او 20 ساله است یعنی از 17 سالگی در همین وزن باقی مانده است. از نظر علمی،‌ عیسوند باید زودتر از این‌ها به وزن بالاتر می‌رفته، ولی هم چنان در این وزن نگه داشته شده تا بالاخره طلای جوانان جهان را بر گردن آویخته است. فرهاد اسماعیل نژاد می‌گوید که عیسوند باید زودتر به وزن بالاتر می‌رفته، اما مربیانش او را در این وزن نگه داشته‌اند.
 
به توصیه پزشکان، عیسوند باید آزمایش بدهد تا وضعیت کبد او مشخص شود، چون تا تست گرفته نشود، نمی‌توان با قاطعیت درباره وضع جسمانی‌اش صحبت کرد.
 
به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و فرشاد عیسوند هر دو عجولانه صحبت کرده‌اند. اسماعیل نژاد گفته که نیمی از کبد عیسوند از کار افتاده و عیسوند اظهار کرده که هیچ مشکلی از لحاظ کبد ندارد و سالم است، در حالی که او هنوز به توصیه پزشکان عمل نکرده و آزمایش نداده است تا وضعیتش به درستی مشخص شود.
 
به گزارش ایسنا،بهتر است فرشاد عیسوند که در رقابت‌های جهانی نشان داد می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد هر چه زودتر برای انجام آزمایش اقدام کند تا مطمئن شود خطری سلامتی او را تهدید نمی کند و دست کم خیال علاقمندان به کشتی که در انتظار جانشینی برای حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم در رده بزرگسالان هستند راحت شود و او بتواند افتخار آفرینی‌اش را در رده بزرگسالان نیز ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین