کد خبر: ۲۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

بار دیگر حضور ؛ بار دیگر قدرت نمایی ایران اسلامی

« دولت در طول 6 ماه گذشته به وعده های خود عمل کرد و به تمامی وعده های داده شده دیگر نیز پایبند است. این موفقیت به خاطر حضور و نظارت مردم بود و ما به انسجام مردم نیاز داریم. همه گروهها و همه مردم در صحنه ها باشند تا از مسیر دشوار به خوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی -رئیس جمهور  سخنان خود در  روز 22 بهمن امسال را با این سخنان به پایان برد. نکاتی که پیش از این نیز رییس جمهور بر آن تاکید کرده و بارها انسجام و حضور همه اقشار مردم و جناح ها را برای عبور کم هزینه از مسیرهای دشوار لازم و ضروری دانسته است و حتی در هفته های اخیر علاوه بر وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت السلام سید حسن خمینی یادگار امام راحل(ره) نیز بارها در سخنرانی های خود به اهمیت وجود وحدت و حضور همه جناح ها و اقشار برای جلوگیری از تکه تکه شدن جامعه تاکید دارند و بر همگان واضح است تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه.

اکنون و در آستانه فرا رسیدن سال نو خورشیدی در شرایطی قرار داریم که کاهش حدود 20 درصدی قیمت مسکن، ثبات و آرامش نسبی اقتصادی، کاهش قیمت ارز و سکه ،کاهش نرخ بیکاری ، کاهش 8  واحدی نرخ تورم بنابر گزارش مرکز آمار، افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت و تولید، بهبود روابط دیپلماتیک با جهان بین الملل، کاهش آمار جرایم اجتماعی به گفته فرمانده نیروی انتظامی، ورود قطعات هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی، امضا قراردادهای نفتی و دیگر توافق نامه ها با کشورهای جهان، حضور نماینده های شرکت های معتبر بین المللی از جمله 100 شرکت فرانسوی در ایران... همگی نشان از این دارد که دولت تدبیر و امید در طول 6 ماه گذشته کارنامه بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است.

اما چرا با توجه به دستاوردها ی بسیار زیاد در طول مدت زمان اندک مسئولیت رئیس جمهور روحانی، وی و دیگر دلسوزان نظام بیش از هر چیز دیگری به اهمیت حضور همه اقشار و جناح ها در صحنه تاکید دارند؟ به نظر می رسد با توجه به اینکه عده و گروهی معدود از ناکارآمد نشان دادن دولت نا امید شدند اینک تلاش می کنند تا ضمن کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای دولت با طرح مسائل حاشیه ای  جامعه را به سمت انشقاق پیش ببرند و با استفاده از حربه تخریب به جای انتقاد سازنده و ایجاد بحران به مقاصد سیاسی خود برسند لذا تاکید رئیس جمهور و درخواست وی برای شکسته شدن سکوت دانشجویان و اساتید برای اطلاع رسانی صحیح به مردم نیز، برای جلوگیری از پیشروی اهداف این قشر معدود شکل گرفت.

از طرف دیگر سلسه مذاکرات حساس و پایانی هسته ای ایران و گروه 1+5 نیز در 18 نوامبر آغاز خواهد شد که در این مورد نیز انسجام و حضور مردم و جناحهای مختلف سیاسی در صحنه و نیز حمایت مجلس، نخبگان و تحلیلگران از دولت تدبیر و امید، همانند گام اول مذاکرات برای عبور از این مرحله مذاکرات هم اقدامی است که کمک بزرگی به دولت برای حل کامل مناقشه هسته ای خواهد کرد و خود این موضوع از فشارها و درخواست های نابجا و غیر قابل قبول کشورهای1+5 و حتی داخلی خواهد کاست.

این در حالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم ایران از تمامی قومیت‌ها و زبان ها و گرایش ها و مذاهب مورد پذیرش در قانون اساسی است و ضرورت حضور و درخواست رئیس جمهور برای تاثیر گذاری در مسائل کشور از سوی تمامی جناح ها و جریان های سیاسی امری مهم و جزیی از حقوق طبیعی مردم است.

با این حال هرچند ایران، بسیار متفاوت از کشورهایی چون مصر، لیبی، اوکراین، سوریه ،سودان، بحرین، عراق و افغانستان است و امنیت و ثبات امنیتی موجود در نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست ولی وجود انشقاق و دوپاره شدن این جوامع و سپس گسترش بحران های امنیتی در این کشورها با توجه به اینکه تقریبا تمامی این کشورها در همسایگی ما قرار دارند ضرورت توجه به وجود وحدت و حضور همه جناح های سیاسی را بیش از پیش نمایان می سازد و هر فریادی در جهت انشقاق در کشور بدون شک همسو با جبهه دشمنان است.

لذا همزمان با شروع دور جدید و مهم مذاکرات هسته ای و با توجه به  مسائل مطرح شده برای عبور کم هزینه از این مسیر دشوار، نیاز هست خودمان به اتحاد همیشگی و پایدار خویش فکر کنیم و اجازه ندهیم دیگران به جای ما از این نعمت الهی استفاده کنند و مردم، دانشگاهیان... ضمن پافشاری بر وحدت علاوه بر اینکه دولت را برای ادامه روند موفقیت آمیز کنونی کمک می کنند بلکه پشتوانه بسیار محکمی برای موفقیت در طول مذاکرات اخیر خواهند بود.

در نهایت اینکه اگر جریان ها و فعالین و اقشار مختلف مردم در مدت 6 ماه گذشته ثبات اقتصادی، تعامل مثبت بین المللی، بهبود وضعیت اجتماعی و در نهایت دستاوردهای جدید را لمس کرده اند و تفاوت ها را  نسبت به گذشته  احساس کرده اند لازم است با حضور مدنی، فکری و استدلالی خود با اطلاع رسانی در مورد اهمیت حضور مردم، بر یکی از دغدغه های به حق رئیس جمهور روحانی صحه بگذارند و اقدام برخی افراد را که با ایجاد حاشیه، بحران و تنش بین جناح های سیاسی به دنبال منافع شخصی و گروهی هستند ناکام بگذارند که در این صورت دولت نیز می توانند با این حمایت و نظارت مردم ضمن تحقق وعده های داده شده در جهت تامین منافع ملی با هزینه کمتر و سرعت بیشتر حرکت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین