کد خبر: ۲۳۵۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶

تجمع مقابل فرمانداری پس از فوت دومین مادر باردار

جمعی از زنان شهر گناباد (خراسان رضوی) در انتقاد نسبت به فوت دومین زن باردار گنابادی در کمتر از یک هفته در جلوی فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این افراد که بیش از 50 نفر بودند با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و فرماندار شهرستان به بیان گلایه‌های خود پرداختند. 
 
فتح نیا، خواهر متوفی با انتقاد از وضعیت بهداشتی شهر گفت: چرا این شهرستان با داشتن بیش از 100 هزار نفر جمعیت تنها سه متخصص زنان دارد، تا مردم مجبور باشند فقط به نزد همین افراد بروند؟ 
 
وی ادعا کرد: مطب برخی از پزشکان آنقدر شلوغ است که با انتقاد بیماران مواجه می‌شوند و گاهی روزانه بیش از 100 بیمار را در مطب علاوه بر بیمارستان معاینه می‌کنند. موقع ویزیت بیش از 4 تا 5 نفر به داخل اطاق معاینه برده می‌شوند و هر مریض در کمتر از یک دقیقه بدون شنیدن شرح حال کامل بیمار معاینه می‌شود. 
 
مادر متوفی با ادعای اینکه دخترش برای بارداری دومش 9 ماه تحت نظر دکتر متخصص بوده و هیچ مشکلی نداشته است، اظهار کرد: چرا باید در این زمانه که تجهیزات وعلم پزشکی پیشرفت کرده، فردی بر اثر زایمان فوت کند. 
 
دکتر علی عالمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تسلیت به خانواده‌های داغدار و عذرخواهی از این اتفاق ناگوار گفت: مرگ مادر اتفاقی است که نمی‌توان لا‌پوشانی کرد، چون سیستمی وجود دارد که حتی وزیر بهداشت از آن مطلع می‌شود. قول اخلاقی و وجدانی می‌دهیم که موضوع را بررسی و مقصر را معرفی کنیم. 
 
وی تصریح کرد: هم اکنون 4 نفر متخصص در قالب کمیته‌ای در حال بررسی این موضوع هستند و تا نتایج آزمایشات و بررسی‌ها مشخص نشود، نمی‌توان علت مرگ را اعلام کرد. 
 
فرماندار گناباد هم در این جلسه با اظهار تأسف و تسلیت به خانواده مرحومه و با تقدیر و تشکر از این اقدام زنان در خصوص پیگیری این موضوع، گفت: بعد از این اتفاق، شورای تأمین، تشکیل شده و دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم پیگیر موضوع هستند هر چند که خانواده مرحومه هم باید به جد پیگیر این اتفاق باشند. 
 
به گزارش ایسنا، در کمتر از یک هفته یک مادر باردار در بجستان قبل از زایمان فوت شده و نیز در بیمارستان گناباد یک مادر 32 ساله در حین زایمان فوت کرده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین