کد خبر: ۲۳۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - ۰۹:۱۵

ايران داراي كمترين بودجه نظامي در منطقه است

آفتاب‌‌نیوز : اين روزنامه در يكي از شماره‌هاي گذشته خود، حمايت مسوولان نيوزيلندي از عدم احضار سفير كشورمان را مورد پرسش قرار داده بود.

"كامبيز شيخ حسني" در اين نامه با استنادات تاريخي و ارايه دلايلي متقن ثابت مي‌كند كه برخوردهاي غرب با نظام جمهوري اسلامي ايران در طول ‪ ۲۷‬سال گذشته مبتني بر استاندارهاي دوگانه و تبعيض‌آميز بوده است.

به گزارش ایرنا در نامه سفير ايران به دومينيون پست آمده است " در ‪ ۲۰۰‬سال گذشته ايران هرگز همسايگان خود را مورد تهديد يا حمله قرار نداده اما به كرات به صورت نظامي و به ديگر اشكال از سوي روسها، انگليسي‌ها، آمريكايي‌ها و صدام حسين مورد تجاوز قرار گرفته است."

" اين حملات خسارت‌هاي اقتصادي ، اجتماعي و سياسي فراواني به ايران وارد كرد. "

اين نامه مي‌افزايد" ايران عضو معاهده منع گسترش تسليحات اتمي ان.پي.تي است و حداكثر تلاش خود را در چارچوب مقررات حقوق بين‌الملل در همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي نگرانيهاي جامعه بين‌الملل درخصوص برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود بكار بست."

" در عين حال تهران هر گونه اجبار و تحميل از سوي برخي كشورها در اين خصوص را قويا رد مي‌كند."
دومينيون پست به نقل از سفير ايران نوشت " بر اساس گزارشهاي مجله دفاعي جينز ديفنس ايران كمترين بودجه نظامي دركل منطقه را دارد و هرگونه مسابقه تسليحاتي را مغاير با توسعه اقتصادي خود مي‌داند."

شيخ حسني در بخش ديگري از نامه خود به روزنامه دومينيون پست آورده است " موضع ايران در خصوص فلسطين هميشه به روشني بيان شده است و آن اينكه: در فلسطين يك صلح با دوام تنها از طريق حل عادلانه آن، خاتمه بخشيدن به تبعيض و اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني و بازگشت كامل تمامي آوارگان و تاسيس يك دولت دمكراتيك فلسطيني به پايتختي بيت‌المقدس امكان پذير است."

"رياست جمهوري اسلامي ايران آقاي احمدي‌نژاد نيز به‌نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي در (تاريخ ‪۴‬نوامبر) در خصوص فلسطين چنين گفته‌اند:تنها راه‌حل فلسطين برگزاري انتخابات آزاد با شركت فلسطيني‌هاي داخل و خارج از اراضي اشغالي و به رسميت شناختن حق مشروعيت ملت فلسطين مي‌باشد و من از دبيركل سازمان ملل متحد آقاي كوفي عنان خواهم خواست كه اين مساله را در دستور كار سازمان قرار دهد."

در اين نامه آمده است" در عين حال ايران هرگز مانعي بر سر راه هيچ طرح صلحي در خاورميانه قرار نداده، مانع اصلي هميشه ناديده گرفتن ريشه‌هاي اصلي مشكل شامل ادامه اشغال اراضي فلسطيني و آوارگي و مصيبت‌هاي مردم فلسطين براي دهه‌هاي متمادي است."

شيخ حسني تاكيد كرد" در خاورميانه مساله كمبود طرح صلح نيست، بلكه مساله اين است كه تا ريشه‌هاي بحران به شكلي با دوام و عادلانه مورد توجه قرار نگيرد، هيچ طرح صلحي موثر واقع نخواهد شد."

" مناقشه خاورميانه زخم عميقي بر وجدان بشريت براي نيم قرن بوده و متاسفانه بسياري از كشورهاي بزرگ و كوچك هركدام به‌دلايلي يا خود واقعيت‌هاي اين مساله را ناديده مي‌گيرند و يا مجبور به اين كار مي‌شوند." 

تشريح تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ملت و نظام اسلامي ايران كه در بي تفاوتي مدعيان حقوق بشر و سازمانهاي بين‌المللي هر روز ابعاد وسيع‌تري به خود مي‌گيرد، بخش ديگري از نامه سفير ايران به دومينيون پست را شامل مي‌شود.

" ما تا كنون شاهد تهديدهاي متعددي عليه ايران از سوي اسراييل و آمريكا بوده‌ايم كه به روشني مغاير با منشور سازمان ملل متحد است كه بايستي به آنها توجه و از سوي جامعه بين‌الملل محكوم شود."

سفير ايران در نيوزيلند، فهرست‌ وارد موارد تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران را در اين نامه مي‌آورد:

‪ -۱‬راديو رژيم صهيونيستي در ‪ ۱۳۸۳/۱۲/۱‬اعلام كرد سراسر خاك ايران در برد جنگنده‌هاي اف ‪ ۱۶‬اسراييل قرار دارد.

‪ -۲‬نشريه اسكاتند آن ساندي در مورخ ‪ ۱۳۸۳/۹/۳‬نوشت: مقامهاي اسراييلي و در راس آنها وزير جنگ اسراييل به آمريكا اعلام كرده‌اند آماده حمله به ايران همانند حمله سال ‪ ۱۹۸۱‬به تاسيسات هسته‌اي عراق هستند.

‪ -۳‬مجله آلماني اشپيگل مورخ ‪ ۱۳۸۳/۷/۱۹‬در گزارشي از آمادگي نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران خبر داد و نوشت به دستور آريل شارون نيروي هوايي اسراييل برنامه‌ريزي براي حملات هدفمند به تاسيسات ايران را به پايان رسانده است.

‪ -۴‬واشنگتن پست در تاريخ ‪ ۱۳۸۳/۵/۲۶‬در گزارشي از ديدار شارون و بوش، خبر داد كه نخست وزير اسراييل خواهان حمله آمريكا عليه نيروگاه هسته‌اي بوشهر شده است.

‪ -۵‬نشريه نيويورك سان در مورخ ‪ ۱۳۸۴/۷/۱۶‬تهديدهاي نخست وزير اسراييل عليه ايران را بهترين خبرها توصيف كرد.

‪ -۶‬لوس آنجلس تايمز در شماره مورخ ‪ ۱۳۸۴ /۸/۲‬در مقاله‌اي از احتمال حمله آمريكا به ايران خبر داد و نوشت شارون و دستياران ارشد وي طي ماه‌هاي متمادي به طور مكرر با كلمات مبهم ولي دقيق تهديد كرده‌اند متوسل به زور خواهند شد.

‪ -۷‬روزنامه اتريشي پرسه مورخ ‪ ۱۳۸۴/۱/۲۴‬در گزارشي نوشت: اسراييل به آمريكا اعلام كرده است از روشهاي نظامي براي توقف برنامه‌هاي اتمي ايران استفاده خواهد كرد.

‪ -۸‬روزنامه الوطن چاپ عربستان در مورخ ‪۱۳۸۴/۵/۲‬در گزارشي نوشت واحدهايي از نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي آماده حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران هستند.

‪ -۹‬روزنامه مليت چاپ تركيه مورخ ‪ ۱۳۸۳/۷/۲‬در گزارشي نوشت هياتي از نمايندگان پارلمان اسراييل كه به آمريكا سفر كرده بودند خواستار حمله به ايران شدند.اري الداد از اعضاي هيات مذكور در گفتگو با واشنگتن تايمز تنها راه متوقف كردن ايران را توسل به زور دانست.

‪ -۱۰‬شبكه تلويزيوني الجزيره در تاريخ ‪ ۱۳۸۳/۱۲/۴‬گزارش داد: اليعاذر شكدي فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي آريل شارون را تشويق كرد نيروهاي مسلح اسراييل را براي حمله به ايران به حالت آماده باش درآورد.

‪ -۱۱‬روزنامه هاآرتض در تاريخ ‪ ۱۳۸۲/۹/۳‬نوشت: شائول موفاز وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت اسراييل در صورت لزوم ايران را بمباران خواهد كرد. وي اظهار داشت آمريكا پس از عراق و افغانستان دو ماموريت مهم ديگر دارد كه آن ايران و سوريه است.

‪ -۱۲‬خبرگزاري رويترز مورخ ‪ ۱۳۸۲/۲/۹‬گزارش داد: دانيل ايالون سفير اسراييل در واشنگتن خواستار تغيير رژيم‌هاي ايران و سوريه شد.

‪ -۱۳‬به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از نيويورك در تاريخ ‪،۱۳۸۳ /۱۱/۱۲‬ ديك چني معاون رييس جمهوري آمريكا در يك گفتگوي تلفني در مورد احتمال اقدام نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: يكي از نگرانيهاي موجود اين است كه امكان دارد اسراييل اين كار را بدون آنكه از آن خواسته شود، انجام دهد.

سفير ايران در نيوزيلند تاكيد كرد " واقعيت اين است كه بي‌عدالتي، تبعيض و استانداردهاي دوگانه تاثيرات عميق و شديدي بر كشورها دارند و كشور من در طول ‪۲۷‬سال گذشته بطور مستمر مورد اينگونه بي‌عدالتي‌ها قرار داشته است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۴/۰۸/۱۷
0
0
ايران بايد براي فشار به اروپا و تحت الشعا قراردادن مذاكرات عليه آمريكا و كشورهاي اروپايي كه به عراق و صدام بمبهاي شيميايي دادند تا عليه ايران استفاده كنند به خصوص كه دادگاه صدام هم اكنون در حال برگزاري است اقامه دعوي نمايد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین