کد خبر: ۲۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

بازار مسکن از بی‌ثباتی رنج می‌برد

با برنامه‌ریزی صحیح و اعمال سیاست‌های با ثبات می‌توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدرضا قهاری - دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل جو روانی ایجاد شده از صحبت‌های مسئولان دولت تدبیر و امید پیش‌بینی می‌شود رونق در سال جاری به بازار مسکن بازگردد.

وی افزود: این امر مستلزم آن است که سیاست‌های دولت در زمینه تولید مسکن برای اقشار متوسط جامعه صریح و روشن‌تر اعلام شود و منابع مالی و سیاست‌های تشویقی اعمال شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که بازار مسکن از بی‌ثباتی رنج می‌برد، تاکید کرد: سیاست‌هایی که در زمینه مسکن از سوی دولت اعمال شده احتیاج به ثبات بیشتری دارد تا خریداران و سازندگان در مقابل تغییرات ناشی از صدور بخش‌نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های بدون پشتوانه دچار تلاطم نشوند.

قهاری افزود: اگر برنامه‌ریزی و تدبر باثباتی در بازار مسکن ایجاد شود بازار از بی‌هدفی نجات پیدا می‌کند و برنامه‌ریزان، سازندگان و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند با اهداف و برنامه‌های روشن‌تری پیش خواهند رفت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بانک‌هایی که از طریق بازار مسکن درآمدزایی دارند نیاز به اعلام سیاست‌های کلی دولت دارند به طوری که تغییری در بلند مدت ایجاد نشود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران خاطرنشان کرد: در کشور ما برنامه‌ریزی‌ها بلند مدت نیست اما اگر در زمینه مسکن برنامه بلندمدت داشته باشیم می‌توانیم از نگرانی جوانان در این زمینه کم کنیم.

قهاری گفت: بعید است که دولت بتواند برنامه بلندمدت چندین ساله را اعلام کند اما توقع می‌رود که حداقل برنامه سه ساله تامین مسکن را اعلام کند.

وی اظهار کرد: اگر اصول و اهداف مسکن مهر درست برنامه‌ریزی شده باید کمک کنیم تا به نتیجه و مرحله بهره‌برداری برسد تا بدین وسیله تهیه مسکن برای اقشار متوسط انجام شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران افزود: با تدوین برنامه کوتاه مدت سه ساله می‌توانیم شاهد بازگشت رونق به بازار مسکن باشیم.

قهاری درباره نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: ما از گذشته فرهنگی داشته‌ایم که متاسفانه اقتصاد باعث تخریب آن شده است. دیدن دو معقوله اقتصاد و فرهنگ کنار هم مساله مهمی است چراکه هر چقدر رونق اقتصادی در جامعه به وجود آید باید فرهنگ هم در همین راستا پیشرفت کند.

وی افزود: به طور مثال کشورهای حاشیه خلیج فارس به واسطه پیشرفت اقتصادی می‌خواهند برای خود ریشه فرهنگی ایجاد کنند اما در کشور ما با توجه به فرهنگی که از گذشتگان به جا مانده به دلیل نوکیسه بودن اقتصادمان باعث می‌شود داشته‌هایمان را هم تخریب کنیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در پایان تاکید کرد: یکی از شعارها و آرزوهای بزرگ ملت این است که در عین به دست آوردن اقتصاد پایدار، فرهنگ را هم شفاف کنیم و به کسانی که به کشور علاقمند هستند یادآوری کنیم که فرهنگ و اقتصاد رو در روی هم قرار ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین