کد خبر: ۲۳۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

چشم‌اندازی روشن فراروی ایران اسلامی

اصولا در هر جامعه‌ای دو رکن سابقه مدیریتی و شعار کاندیداها برای حال و آینده، مبنای مهمی در انتخاب دولت‌ها به شمار می‌روند که در مورد دوم، معمولا دولت‌ها یا ادامه وضع مطلوب موجود را وعده می‌دهند و یا تغییر وضع نامطلوب را.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین نوبخت- در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، هرچند سابقه مدیریتی تیم پیروز در انتخابات، بویژه در شرایط سخت کشور، قابل دفاع و غیرقابل اغماض بود اما آنچه که بیش از هر چیز دیگری در انتخاب مردم تاثیرگذار شد اعتماد به توان دولت جدید در تغییر وضع نابسامان اقتصادی و بهبود موقعیت بین المللی کشور بود.

تقارن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با هدف‌گذاری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برای سال 1392، انتظار همگان را برای ایجاد تحول در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور از طرف دولت تدبیر و امید بالاتر برد. هرچند ایجاد تحول مشهود در چنین عرصه‌هایی معمولا مستلزم زمان طولانی است اما عملکرد بسیار خوب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اتکا به راهبرد نرمش قهرمانانه و مهمتر از آن، برگزاری افتخارآمیز انتخابات ریاست جمهوری که بازیگران اصلی آن خود مردم بودند جلوه کاملی از حماسه سیاسی را به نمایش گذاشت.

در ادامه این روند نیز امید بسیاری می‌رود در سال 93، توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 انجام گیرد تا ضمن اعاده تمامی حق و حقوق قانونی کشور، جهانیان به وضوح حق صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند.

همچنین با پیش‌بینی ادامه روند ارتقاء جایگاه بین‌المللی کشور در سایه دیپلماسی فعال و رویکرد تعامل با جهانیان در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتظار زیادی می‌رود شاهد گسترش حضور ایران در متن معادلات سیاسی منطقه‌ای و جهانی باشیم. کمااینکه در چند ماه اخیر، کشور میزبان بسیاری از هیأت‌های بلندپایه سیاسی از اقصا نقاط جهان بوده است.

در حوزه اقتصادی اما، تحولات با سرعت ملایم‌تری انجام گرفت که البته اقتضای انجام امور اقتصادی و زیربنایی نیز همین است. اگرچه آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده و لغو برخی تحریم‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای، انضباط مالی تیم اقتصادی دولت و ارائه به موقع بودجه سال 93 کشور، تقویت پول ملی، کنترل قیمت ارز، ثبات قیمت طلا، تثبیت قیمت مسکن، کاهش رشد تورم.... مواردی نیستند که بتوان به سادگی از آنها چشم‌پوشی کرد اما به نظر می‌رسد در سال جدید نیز شاهد اتفاقات بزرگ اقتصادی در سطح ملی خواهیم بود.

آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با هدف اجرای درست و قانونی آن، اتمام بخش بزرگی از طرح‌های زیربنایی ناتمام کشور، حمایت از تولید داخلی که در طول سال‌های گذشته دچار صدمات بزرگی شد... از جمله محورهای اقتصادی دولت تدبیر و امید در سال جدید خواهد بود.

سالی را آغاز نموده‌ایم که رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری نموده‌اند. با توجه به ویژگی‌های بودجه امسال که با محوریت اقتصاد مقاومتی تنظیم و در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد به نظر می‌رسد در سال 93 اقتصاد ایران از رکود چندساله خارج شده و رشد مثبت را تجربه کند.

در حوزه فرهنگی نیز ارتباط گسترده اعضای دولت یازدهم با مراجع تقلید و آیات عظام، بستری مناسب جهت توسعه فرهنگ فاخر ایرانی- اسلامی و شکوفایی بیش از پیش آن فراهم آورده است.

در این میان بدون تردید برخی ضعف‌ها نیز وجود داشته است که البته یقین داریم با پشتکار مسوولان، حمایت ملت و راهنمایی‌های ارزشمند رهبر انقلاب، هر روز بهتر از دیروز خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین