کد خبر: ۲۶۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

آخرین وضعیت پروندهٔ غنچه قوامی

دامین مک الروی، احمد وحدت در تلگراف نوشت: دادگاهی در ایران در یک جلسه کوتاه، غنچه قوامی، فعال ایرانی- بریتانیایی را به دلیل نقض قانون و تلاش برای حضور در مسابقات والیبال دستگیر کرد و کمی بعد او را به زندان...
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دامین مک الروی، احمد وحدت در تلگراف نوشت: دادگاهی در ایران در یک جلسه کوتاه، غنچه قوامی، فعال ایرانی- بریتانیایی را به دلیل نقض قانون و تلاش برای حضور در مسابقات والیبال دستگیر کرد و کمی بعد او را به زندان فرستاد.

به گزارش عصرقانون، غنچه قوامی فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه سوآز در لندن است و در حال حاضر زندانی است.

  غنچه قوامی که در کنار زنان فعال دیگر برای ورود به استادیوم آزادی و دیدن مسابقه والیبال بین تیم‌های ایران و ایتالیا تلاش کرده بود، به همراه آنان دستگیر شد. طبق برخی قوانین نانوشته زنان اجازه ورود به ورزشگاهی که مردان تماشاچی و ورزشکار حضور دارند، ندارند.

 قوه قضائیه ایران اینکه اتهام غنچه قوامی تلاش برای حضور در ورزشگاه است را انکار می‌کند و پرونده قوامی در ابهام قرار دارد. او ۱۰۳ روز است که در زندان به سر می‌برد که ۴۱ روز آن را در سلول انفرادی زندان اوین بوده است.

 او در حال حاضر در بند عمومی است و به گفته مادرش، سوسن مشتاقیان، از هفته گذشته در اعتصاب غذا بسر می‌برد. قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که دادگاه ۹۰ دقیقه غیر علنی را برگزار کرده.

  خانم مشتاقیان در صفحه فیس بوکی‌اش اظهار امیدواری کرده است که دخترش تا هفته آینده آزاد شود. در ملاقات کوتاهی که اعضای خانواده با غنچه قوامی داشتند از او خواسته‌اند که به اعتصاب غذایش پایان بدهد.

 مادر غنچه نوشته است: «دیشب نتوانستم بخوابم. دیروز دادگاه دخترم برگزار شد. دادگاه علنی نبود. قبل از اینکه دادگاه شروع شود وقتی که غنچه را آوردند صورت زیبایش را بوسیدم و تا آنجا که وقت کوتاه اجازه می‌داد تلاش کردم تا آرامش کنم. غنچه دائما پدربزرگش را که ۱۰۹ روز بود ندیده بودش می‌بوسید و گریه می‌کرد. قرار است قاضی حکم را تا هفته آینده بدهد. امیدوارم تا هفته آینده این کابوس تمام شود و دخترم به آغوشم باز گردد.»

  او نوشته است: «برایم دعا کنید».

  دستگیری غنچه قوامی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. پرونده غنچه قوامی در جریان دیدار روحانی، رئیس جمهوری ایران و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا مطرح شد. این اولین دیدار سران دو کشور بعد از انقلاب ۱۹۷۹ در ایران بود.

 گفتنی است نامه درخواست آزادی غنچه را ۶۰۰ هزار نفر امضا کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین