کد خبر: ۲۸۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
احمد شیرزاد در گفت‌وگو با آفتاب:

دولت پای وعده‌هایش ایستاده است/ حاشیه‌سازی کار تندروهاست

اگر قرار باشد بابت حاشیه‌سازی کسی سرزنش شود، دو گروه بیشترین جا را برای سرزنش دارند؛ اول رسانه‌های افراطی راست هستند. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های متعددی که در اختیار اینها است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد شیرزاد درباره ادعای برخی رسانه‌های اصولگرا مبنی‌بر اینکه دولت با ایجاد حاشیه‌سازی، وعده‌های خود به مردم را فراموش کرده است، می‌گوید: اگر قرار باشد بابت حاشیه‌سازی کسی سرزنش شود، دو گروه بیشترین جا را برای سرزنش دارند؛ اول رسانه‌های افراطی راست هستند. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های متعددی که در اختیار اینها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت‌و‌گوی خود با آفتاب، تصریح کرد: اگر نگاه کنید می‌بینید که این گروه از رسانه‌ها مدام به دنبال حاشیه‌سازی هستند. خود من چهار، پنج هفته پیش آماج یکی از همین سوژه‌ها قرار گرفتم؛ یعنی موضوعی که در یک جلسه‌ای روی آن بحث شده، ناگهان می‌بینید که یک جریان به صورت هجومی روی آن کار می‌کند.

این نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی، تجربه مشابه این‌گونه حاشیه‌سازی‌ها را در دوران اصلاحات عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: این تجربه را ما در دوران اصلاحات هم داشتیم واقعا برای انجام اینگونه حرکات تیم کاری تشکیل می‌دهند. در آن دوره، هم در صداوسیما، هم در رسانه‌های راست و هم در جامعه تیم کاری وجود داشت. بنابراین دقیقا دنبال این موضوع هستند و رصد می‌کنند، ببینند که چه موضوعی را می‌توانند علم کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌افزاید: بخش دوم نماینده‌های مجلس و به‌خصوص جبهه پایداری و تندروهای افراطی هستند. شما ببینید کمترین موضوع مانند قدم‌زدن یک وزیر خارجه با همتای غربی خود را سوژه می‌کنند. حتی به خنده طرف ایراد می‌گیرند، حاشیه‌سازی‌هایی که در زمان آقای فرجی‌دانا درباره وزیر علوم ایجاد می‌شد، این موضوعات را نباید فراموش کرد. هر هفته  به یک بهانه و دلیل وزیر را به مجلس می‌کشاندند.

او به روال کار مجلس اشاره و عنوان می‌کند: کسانی که از کار مجلس خبر داشته باشند می‌دانند که این حرکات روال کار مجلس نیست. روال کار کسانی است که به حل مشکلات مردم نمی‌پردازند و فقط کارشان سوژه پیدا کردن و کار کردن روی آن سوژه‌ها است.

شیرزاد ادامه می‌دهد: به‌خصوص الان که فصل بودجه است و انتظار مردم از نماینده‌های مجلس این است که با همه وجود تقلا کنند و سعی در تصویب یک لایحه بودجه مناسبی داشته باشند. وقت بگذارند و پیشنهادهای سارنده دهند، پیشنهادهایی که جواب درستی نمی‌دهد و وقت مجلس را بیهوده تلف می‌کند، ندهند.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین اگر بحث حاشیه‌سازی باشد، باید این دو گروه را سرزنش کرد که بیشترین حاشیه‌سازی‌ها را انجام می‌دهند.

این نماینده دور ششم مجلس مطرح می‌کند: از طرف دیگر آقایان در حال جاانداختن قرارداد نانوشته‌ای هستند مبنی بر اینکه هیچ‌کس حق ندارد صحبتی کند که ما از آن ناراحت شویم. کجای دنیا چنین قراری را گذاشته‌اند.

او می‌افزاید: اگر کسی صحبتی کند که به پر قبای آقایان بربخورد زمین و زمان را به هم می‌دوزند، حاشیه‌سازی می‌کنند، حق دارند ناراحت و غیرتی شوند. اما در طرف مقابل هر چیزی که به هر کسی گفتند آن فرد حق اعتراض ندارد.

شیرازد توضیح می‌دهد: همان‌طور که گفتم این اتفاقی است که برای خود من پیش آمد. اگر موضوعاتی را که آن زمان در فارس و تسنیم درباره من منتشر شد را ببینید فقط فحش رکیک در آن نبود. اما شدیدترین تهدیدها و کلمات را به کار بردند. در نهایت هم با تهدید آن را ختم کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دلیل بی‌پروایی محافظه‌کاران در حاشیه‌سازی‌ها را برگرفته از یک مصونیت آهنین عنوان می‌کند و می‌گوید: از یک طرف مصونیت آهنینی دارند و مطمئن هستند که شکایت و پیگیری‌ها به‌جایی نمی رسد و حرف هایی که می‌زنند، توجیه می شود. بنابراین به خود اجازه می‌دهند که به هر کسی هر نسبتی که خواستند را بدهند. از طرف دیگر خدا نکند مطرح شود که بالای چشم بعضی از این آقایان ابرویی وجود دارد، فورا آنها را به حاشیه‌سازی متهم می‌کنند.

شیرزاد درباره ادعای عمل‌نکردن دولت به وعده‌های خود که از طرف محافظه‌کاران و رسانه‌های آنها مطرح می‌شود، توضیح می‌دهد: من فکر می‌کنم اینکه عملکرد و میزان موفقیت و شکست یک دولت را ارزیابی کنند یک موضوع است. اما اینکه دولتی را متهم کنند که وعده‌های خود را زیر پا گذاشته مسئله دیگری است. اینها گاهی ممکن است در عوام خلط مبحث شود. اما در میان افرادی که قلم به دست هستند و تحلیل می‌کنند، انتظار است که مستدل و منطقی صحبت شود. 

او ادامه می‌دهد: اگر دولت کاری را گفته انجام می‌دهد و در توانش بوده و انجام نداده باید به خلف وعده متهم شود. اما اگر دولتی گفته کاری را انجام می‌دهد و تمام تلاش خود را کرده ولی به نتیجه نرسیده، حداکثر قضاوت عدم موفقیت است. حالا ممکن است که در این عدم موفقیت عده‌ای با دولت همدلی کنند و عده‌ای این کار را نکنند. اما به لحاظ ساختار منطقی عبارت‌ها، مسئله متفاوت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وعده‌های دولت می‌گوید: دولت چند برنامه و وعده مهم در دستور کار داشته است. یکی مهار تورم بوده که پای آن ایستاده و به طور نسبی موفق هم بوده، یا احیای سازمان برنامه‌ریزی و فرهنگ برنامه‌ریزی در کشور، یا مذاکرات هسته‌ای که دولت به نوبه خود به آن عمل کرده است. اما اینکه هنوز به نتیجه نرسیده، فرق می‌کند.

این نماینده مجلس ششم می‌افزاید: موضوع این است که ما فراموش می‌کنیم که مذاکره طرف دیگری هم دارد و اراده آقای روحانی به‌تنهای نیست. در طرف مقابل دولت‌های متعددی قرار گرفته‌اند و در این طرف هم که تنها آقای روحانی حضور ندارد که بتواند خود تصمیم بگیرد، به هر حال بسیاری از نهادها درگیر هستند.

شیرزاد خلف وعده از طرف دولت در برنامه هسته‌ای را دورغ محض می‌خواند و توضیح می‌دهد: اینکه دولت را متهم می‌کنند به اینکه به وعده خود عمل نکرده است یک دروغ محض است دولت تلاش خود را کرده اما به دلایل مختلفی که بسیاری از آنها خارج از اراده دولت است تا به حال نتیجه‌ای نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین