کد خبر: ۲۹۶۹۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

«دروغ‏» و «تقلب» به بهانه دفاع از عزت ملی و صلاحیت نمایندگی/ وزن کم دلواپسان و عمل انتحاری آنها

آیا کسی که حاضر است برای یک طرح سر همکاران خود که هر کدام یک نماینده مجلس هستند را کلاه بگذارد و امضای آنها را با تقلب زیر طرح دلخواه خود بیاورد،‌ خطری برای ماهیت قانونگذاری در کشور نیست؟
آفتاب‌‌نیوز :
امضاهای جعلی طرح سه‌فوریتی نزدیکان جبهه پایداری جعلی از کار در آمد. کریمی قدوسی برای گرفتن امضا از تعداد زیادی از نمایندگان متوسل به «دروغ» به همکاران خود شده بود. دروغی که خیلی زود رو شد و حالا کار دست این مخالف مذاکرات داده است. برخی از کسانی که نامشان پای این طرح بود موضوع شکایت از وی را کلید زده‌‏اند و احتمالا کار وی به دایره قوانین مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کشیده شود. اما فارغ از این بحث، امضاهای جعلی طرح سه‌فوریتی خروج از مذاکرت می‌‏تواند چه معنایی داشته باشد؟
 
به گزارش خرداد؛ این شاید مهمترین رسوایی مخالفان مذاکرات در تمام ماه‌‏های گذشته باشد. مخالفانی که از همان روز اول تمایل داشتند تا مسیر دولت یازدهم در گفت‌وگو با کشورهای 1+5 قطع شده و به پایان برسد. اعلان رسمی این تمایل هر چند 20 ماه به تاخیر افتاد اما جریان طرح سه فوریتی جواد کریمی‌قدوسی بحران جدیدی برای این جریان و تمایل سیاسی آنها به وجود آورده است.
 
جعل امضا و صلاحیت نمایندگی کریمی قدوسی
جعل امضا برای دفاع از «عزت ملی»؛ این شاید یکی از بهترین تیترها برای کاری باشد که جواد کریمی‌قدوسی انجام داده است. او طرح خود را با عنوان «دفاع از عزت و اقتدار ملت ایران» نامگذاری کرده بود. طرحی که نهایتا اساس آن جعلی از کار درآمد. این اما اولین بار نیست که جواد کریمی‌قدوسی دست به چنین رفتارهایی زده است. او یک بار رئیس‌جمهوری را متهم به «جاسوسی فقهی برای انگلیس» کرده بود و یک بار دیگر هم در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مدعی شد که مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده تذکر داده و از آنها ابراز نارضایتی کرده است. همان زمان این گفته او با واکنش شدید وزیر خارجه کشورمان مواجه شد و ظریف حرف‏‌های کریمی قدوسی را «دروغ» خواند.
 
کریمی‌قدوسی برای هیچیک از این «دروغ»ها تاکنون سند و مدرکی ارائه نکرده است. جریان جمع‌آوری امضای جعلی برای طرح سه‌فوریتی هم هنوز توضیحی از طرف وی در پی نداشته است. با این اوضاع و احوال سوالی که مطرح می‏‌شود این است که توسل به «دروغ» و «جعل امضا» توسط نماینده‌‏ای که مدعی است می‌‏خواهد با این کارها از منافع و عزت ملی دفاع کند چه توجیهی دارد؟ سوال مهمتر اینکه آیا اساسا چنین فردی صلاحیت دارد تا همچنان در دوره‌‏های بعدی در کسوت نماینده جاضر شود؟ آیا این دست ضربه‏‌ها و حمله‏‌ها به منافع ملی به اندازه کافی شانیت کار نمایندگی و حوزه قانون‏گذاری را زیر سوال نبرده که نهادهای نظارتی برای انتخابات بعدی قدری بیشتر در تائید چنین افرادی دقت به خرج دهند؟ آیا کسی که حاضر است برای یک طرح سر همکاران خود که هر کدام یک نماینده مجلس هستند را کلاه بگذارد و امضای آنها را با تقلب زیر طرح دلخواه خود بیاورد،‌ خطری برای ماهیت قانونگذاری در کشور نیست؟ 
 
وزن پائین دلواپسان و اجبار برای جعل امضا
نکته بعدی اما این است که چه شده جواد کریمی قدوسی و برخی نزدیکان جبهه پایداری برای پیشبرد سیاست‏‌های تقابلی خود با دولت، خصوصا در مورد مذاکرات هسته‌‏ای ناچار به جعل امضای همکاران خویش شده‌‏اند؟ جواب این سوال تنها یک چیز می‏‌تواند باشد و آن هم کم بودن وزن این طیف‏‌ها در مجلس است. موضع وزن پائین گروه‌‏های مخالف دولت و البته بالا بودن صدای آنها موضوعی است که بارها و بارها درباره آن صحبت شده است. جریان طرح سه‌فوریتی کریمی قدوسی و امضاهای جعلی آن اما می‏‌تواند یکی از مهمترین سندها برای اثبات این ادعا باشد.
 
مخالفان دولت اگر به راستی از وزنی قابل توجه برخوردار بودند، برای جلو بردن سیاست‏‌های‌شان هیچگاه مجبور به استفاده از روش‏‌هایی چون «جعل امضا» نمی‏‌شدند. این شاید قسمت خوب قضیه برای دولتی‏‌ها باشد که در جریان طرح سه فوریتی اخیر مچ امثال کریمی قدوسی به لحاظ داشتن پایگاه در مجلس باز شد. به نظر می‏‌رسد عصبانیت گروه‌‏های مخالف مذاکرات از پائین بودن وزن‌شان به آنجا رسیده که در برخی از رفتارهای سیاسی خود عنصر عقلانیت را نیز از کف داده‌‏اند. هر چند این وضعیت در برخی مقاطع می‌‏تواند برای دولت زحمت‌ساز باشد اما نکته اساسی از بین رفتن کارآیی و تاثیر دلواپسان خواهد بود.  
 
با این وصف می‌‏توان گفت دلواپسان برای به کرسی نشاندن سیاست‏‌های‌شان تا اینجای کار هم اخلاق را قربانی کردند و هم سیاست را باختند. اینکه قرار است در اینده چگونه آبروریزی امضاهای تقلبی طرح سه فوریتی خروج از مذاکرات، جمع و جور شود مشخص نیست. چیزی که مشخص است این است که دلواپسان حاضر شد‌ه‏اند برای اهدافشان حتی دست به انتحار هم بزنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
6
دلواپسان یه سر برن ژاپن و کره البته اگه احیانا نرفته اند ببینند اونها کجان و ایران کجاست؟
البته موقعیت جغرافیایی رو نمیگم عزیزان پیشرفت رو میگم تکنولوژی اقتصاد فرهنگ .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
3
دلواپسان یه سر برن ژاپن و کره البته اگه احیانا نرفته اند ببینند اونها کجان و ایران کجاست؟
البته موقعیت جغرافیایی رو نمیگم عزیزان پیشرفت رو میگم تکنولوژی اقتصاد فرهنگ .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
1
شما یه نظر برو سخنرانی سعید زیبا کلام رو بخون که نوشته آیا میخواهیم ژاپن یا کره جنوبی بشویم . اون ها با توافق به جایی نرسیدن با مدیریت درست رسیدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین