آفتابنیوز : سرویس سیاسی- شجونی با رد این مساله که جبهه پایداری در انتخابات گذشته به خرد جمعی اصولگرایان التزام نشان نداده است، به خبرنگار «آفتاب» گفت: «در انتخابات گذشته، خود اصولگرایان نیز به گفتههای آیتالله مهدوی کنی التزام نشان ندادند و شکست خوردند اما اصل ریشه امام، رهبری و نظام مبتنی بر مسائل اصولی است. اگر جبهه پایداری محمد باقر لنکرانی را برای انتخابات معرفی کرد، سعید جلیلی و آقایان دیگر نیز بودند.»
اخیرا حمیدرضا ترقی از ائتلاف حزب موتلفه با جبهه پایداری و ایثارگران خبر داده و گفته است "حزب موتلفه با پایداری و ایثارگران جلسات متعددی را برگزار کرده و به نقاط اشتراک رسیده است. "وی علت نزدیکشدن جبهه پایداری به بدنه اصولگرایی را التزام یافتن بیشتر جبهه پایداری به خرد جمعی و رسیدن آنها به این نتیجه که هم باید به تکلیف و هم به نتیجه عمل کنند، دانسته است. ترقی همچنی عنوان کرده ابتدا جلسات بین موتلفه و ایثارگران انجام میشده اما بعد با توصیه آقای تقوی پایداریها هم به این جلسات آمده اند.
شجونی با تاکید بر این که عقیدهای به افراطیبودن برخی از اعضای جبهه پایداری ندارند، گفت: «دیگران کندرو هستند و به این افراد که حرف درست را میزنند، تندرو میگویند. این افراد حقایق اصولی را میگویند، تندرو به معنای این است که کسی در مواضع خود از پیامبر پیشی بگیرد. دیگران کاری نمیکنند، حرفی نمیزنند و به این افراد نیز که حقایق را میگویند، لقب تندرو میدهند.»
این عضو جبهه روحانیت مبارز با تاکید بر این که همه اصلاحطلبها خراب هستند، گفت: «شما یک نفر اصلاحطلب پیدا کنید که به رهبری اعتقاد داشته باشد. اصلاحطلبها میخواهند چه چیزی را اصلاح کنند؟ یک عدهای پیدا شدهاند میگویند میخواهیم اصلاح کنیم. اینها فاسد هستند و شعور ندارند. قانون اساسی را میخواهند اصلاح کنند، رهبری را میخواهند 8 نفره کنند.»
شجونی در پاسخ به این که حتی اصولگرایان مانند محمد حسن ابوترابی فرد نیز حتی به دلیل رفتارهایی افراطی، مجبور به برخورد با حمید رسایی که عضو جبهه پایداری است، شده، میگوید: «معتدل به چه معنا است؟ ابوترابیفرد اولا انقلابی نبوده است. من ایشان را قبول دارم و آدم خوبی است، با ایشان جلسه هم داریم. اما به ایشان نمیآید فرد انقلابی مانند مطهری باشد که فریاد بزند. ما نیز از کمی آدمها به این افراد متوسل میشویم. منافقین همه عزیزیان ما را کشتند و همین افراد را داریم.»
وی ضمن نفی مشی اعتدالی ادامه داد: «اعتدال به چه معنا است؟ ابوموسی اشعری با کلمه اعتدال علی را خانهنشین کرد. اعتدال را ابوموسی اشعری آورد و مملکت به دست معاویه افتاد. هر کسی حرف پیغمبر را بزند تندرو است؟ آقای رسایی تندرو است؟ این بیچاره دلش میسوزد، اگر خفقان بگیرد، خوب است؟ به نظر من باید ریشهای بحث کرد.»
كه گفته اند: ادب مرد به از دولت اوست.