کد خبر: ۳۰۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۳

رئیس جمهوری که به امام زمان اتکا می کند

آفتاب‌‌نیوز : حميد رضا جلايي پور، تحليل‌گر سياسي و استاد دانشگاه تهران مي‌گويد: درحال حاضر سئوال اين است که آيا اتکاي آقاي احمدي نژاد به امام زمان مي‌تواند تبديل به يک ايد ئولوژي سياسي شود؟ جلايي پور سپس در پاسخ به اين سئوال مي‌گويد: من تصور نمي‌کنم، چه آنکه حتي روحانيون عمده حوزه علميه قم، اين روزها اين توهمات را جدي نمي‌گيرند.

این هفته نشریه سپس مدعی شد:احمدی نژاد با اتخاذ مواضعي چون اصلاحات اقتصادي و کمک به طبقه محروم جامعه به عنوان رييس جمهوري ايران انتخاب شد. اما اظهارات تند و تيز وی داير بر محو اسراييل و ظهور عنقريب امام زمان، نه فقط ديپلماتهاي خارجي، بلکه مردم عادي کوچه و بازار و ساير شهروندان ايران را نيز نگران کرده است.

نيوزويک مي‌نويسد: آنهايي‌ که به محمود احمدي نژاد صرفا بعلت اصلاحات اقتصادي او، و به ويژه با اين تصور که رييس جمهوري جديدشان، به ياري تنگدستان مي‌شتابد، راي دادند، اکنون وي را يک آرمانگراي اسلامي مي‌بينند که در صدد است ايران را به دوران ابتداي انقلاب؛ دوراني که مردم با خشنودي پنداشته بودند پشت سر گذرانده اند، سوق دهد.

نيوزويک در بخش ديگري از مقاله مي‌افزايد: حتي مجلس ايران نيز يکي از برنامه هاي اصلي او را داير بر تشکيل صندوق امام رضا و يا به اصطلاح خود رييس جمهوري «صندوق مهر» لغو کرده است.

به نوشته این هفته نامه رييس جمهوري البته مي خواهد اجراي افکار خود را پيش برد؛ اما تمامي آن بستگي دارد به توانايي‌هاي وي در گسترش توزيع ثروت نفت در سراسر کشور.

حميد رضا جلايي پور در همين رابطه مي‌گويد: اگر ريس جمهوري بتواند به قولهاي خود مبني بر اصلاحات اقتصادي و بخصوص در زمينه ارائه کمک به طبقه محروم موفق شود، قدرت وي افزايش خواهد يافت، اما اگر موفق نشود، همانهايي که در انتخابات از او حمايت کردند، تبديل يه صداي مخالف مي‌شوند.

نشريه نيوزويک چنين نتيجه گيري مي‌کند: مخالفت کنوني اصلاح طلبان و بخش زيادي از جوانان تحصيلکرده با احمدي نژاد، مي‌تواند قشر عظيمي از مردم را به طرز حيرت‌آوري و به گونه‌اي سريع، به نيروي عليه وي تبديل کند؛ و پايه اي که وي فکر مي‌کند در ميان مردم دارد، ناگهان فرو ريزد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
خدا شما را هدايت كند يا اگر جاي هدايت نداريد نابود كند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین