کد خبر: ۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۰

زنان میانسال،رژیم غذایی مناسب بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : دکتراحمدي، متخصص مديريت خدمات بهداشتي درماني زنان،با بیان این مطلب افزود: يائسگي اغلب پس از سن 50 سالگي بروز کرده و پيامد توقف ترشح هورمونهاي زنانه است.

وي ادامه داد: از آنجا که هورمونهاي زنانه نقش مهمي در سوخت و ساز مواد غذايي حاوي چربي، قند و پروتئين دارند، بنابراين در دوران يائسگي به دليل نبودن هورمونهاي زنانه به جاي آنکه مواد غذايي به انرژي تبديل شوند به صورت چربي باقي مانده و به مرور، ضمن کاهش توده‌هاي عضلاني موجب اضافه وزن در زنان يائسه مي‌شوند. 

احمدي روند اضافه وزن زنان يائسه را تدريجي اما خطرناک دانست و افزود: هر چند به طور ميانگين اضافه وزن سه ماهه زنان يائسه، 5/1 کيلوگرم است، كه البته متناسب با شيوه زندگي زنان متغيرست، اما در طولاني مدت موجب چاقي و باعث بروز بيماريهاي قلبي، سرطان سينه، ديابت، سنگ کيسه صفرا، چربي و فشارخون بالا و پوکي استخوان مي شود.

وي رعايت رژيم غذايي کم کالري و کم چربي را به زنان يائسه پيشنهاد و اظهار كرد: مصرف مداوم ميوه و سبزيجات، لبنيات و پروتيئن‌هاي گياهي ( سويا) و دريايي ( ماهي و ميگو و ...) ضمن پيشگيري از اضافه وزن از بروز پوکي استخوان و عوارض ناشي از کمبود هورمونهاي زنانه ممانعت مي‌کند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین