کد خبر: ۳۲۸۱۴۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
سنگ‌هایی که مخالفان در چاه‌ می‌اندازند و زحماتی که برای دولت ایجاد می‌کنند

خطری جدی برای کشور؛ از اعتراض به دفن "فرای" تا مخالفت با سفر"جک استراو"

مخالفان گاهی در رسانه‌های‌شان به دروغ‌پراکنی روی می‌آورند و گاهی نیز با لشکرکشی خیابانی؛ علیه دولت و برنامه‌های آن شعار می‌‌دهند و گاهی هم دست به‌کار می‌شوند؛ از دیوار سفارتی بالا می‌روند، سنگی در چاه می‌اندازند و گره و زحمتی برای دولت ایجاد می‌کنند. حالا هم در تلاش هستند تا مهمانان و گردشگران خارجی -که دولت روحانی تلاش زیادی برای اعتمادسازی و جذب آن‌ها به کشور انجام داده است- را فراری دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- تعامل ایران با جهان و گشایش فضای داخلی به‌روی سرمایه‌گذاران و ورود گردشگران و مهمانان خارجی به کشور همواره با حساسیت و بعضاً رفتارهای افراطی و زشت برخی افراد و جریان‌های خاص کشور مواجه شده است. این گروه‌ها هر زمانی که زمزمه تعامل و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی ایران با جهان را می‌شنوند، بلافاصله با ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارند سعی می‌کنند فضای کشور را به‌گونه‌ای نشان دهند که طرف خارجی احساس کند ایران یک کشور ناامن است. بی‌شک این دسته از افراد و گروه‌ها خواسته یا ناخواسته به گروه‌های خارجی و کشورهایی که شبانه‌روز سعی در ترویج پروژه ایران‌هراسی در افکار عمومی جهان را دارند، کمک بزرگی می‌کنند و چه بسا کاری که این‌ جریان‌های داخلی انجام می‌دهند، گروه‌های خارجی هیچ‌وقت توان انجام آن را در راستای پروژه ایران‌هراسی خود نداشته‌اند.

به گزارش آفتاب، این دسته از افراد و گروه‌های سیاسی که تلاش‌شان برای شکست مذاکرات هسته‌ای و عدم اجرای برجام نقش برآب شده است، حالا نه تنها دست از مخالفت با برجام نکشیده‌اند، بلکه می‌کوشند تا در حوزه‌ها و مسائل دیگر هم در روند توسعه کشور و ایجاد رفاه برای مردم از سوی دولت، کارشکنی کنند. گاهی در رسانه‌های‌شان به دروغ‌پراکنی روی می‌آورند و هر دروغ و تهمتی که می‌‌خواهند به دولت و مسئولان نسبت می‌دهند و گاهی نیز با لشکرکشی خیابانی؛ علیه دولت و برنامه‌های آن شعار می‌‌دهند و گاهی هم دست به‌کار می‌شوند؛ از دیوار سفارتی بالا می‌روند، سنگی در چاه می‌اندازند و گره و زحمتی برای دولت ایجاد می‌کنند. البته آن‌ها وقتی در رسیدن به مقاصدشان ناکام شوند،‌ از روی آوردن به خشونت و تهدید به قتل مسئولان و مخالفان خود نیز هیچ‌گونه ابایی ندارند.

در طول عمر دولت یازدهم نمونه‌های فراوانی از رفتارهای تند و زشت این گروه‌ها در کشور را می‌توان مثال زد؛ از تجمعات و سخنرانی‌های هرروزه علیه توافق هسته‌ای گرفته تا دروغ‌پراکنی علیه وزرا و برنامه‌های فرهنگی و سنگ‌اندازی در روند تلاش دولت برای گشایش فضای سیاسی کشور؛ به صورت زنجیره‌ای دروغی در رسانه‌های‌شان می‌گویند، سپس سوار بر موج این دروغ‌گویی، با تحریک افکار و احساسات برخی افراد که بعضا از حقیقت ماجرا نیز بی‌‌خبر هستند، آن‌ها را به اعتراض علیه دولت وامی‌دارند. حالا هم در تلاش هستند تا مهمانان و گردشگران خارجی -که دولت روحانی تلاش زیادی برای اعتمادسازی و جذب آن‌ها به کشور انجام داده است- را فراری دهند.

خطری برای گردشگری ایران؛ از اعتراض به دفن

به گزارش آفتاب، در آخرین نمونه از رفتار این افراد می‌توان به سفر جک استراو، نماینده پارلمان بریتانیا و وزیر امور خارجه اسبق این کشور به ایران و حضور در برخی شهرهای کشورمان اشاره کرد که با اعتراض و رفتارهای زشت این افراد مواجه و ناچار شد برخی سفرها و برنامه‌های خود را کنسل کند. با اینکه گفته شد استراو به همراه همسرش با یک تور گردشگری به ایران آمده اما معترضان معتقد بودند که وی برای جاسوسی و اهداف سیاسی دیگر علیه ایران وارد کشور شده است. جک استراو خود در تشریح اهداف سفرش به ایران به دو مسئله "دیدار از شهرهای تاریخی ایران" و "خنثی‌سازی فضای ایران‌هراسی در رسانه‌های بین‌المللی" اشاره کرد. اما نکته‌غم‌انگیز ماجرا در همین‌‌جاست که یک فرد به‌عقیده معترضان، اجنبی و جاسوس بر "خنثی‌سازی فضای ایران‌هراسی" تاکید دارد اما متاسفانه برخی در ایران نه تنها به این امر کمکی نمی‌کنند بله به آن نیز دامن زده و سعی بر تشدید آن دارند. 

خطری برای گردشگری ایران؛ از اعتراض به دفن

پیشتر و زمانی که زمزمه حضور جک استراو در مراسم تحلیف روحانی شنیده شد، روح‌الله حسینیان، نماینده دلواپس مجلس و عضو جبهه پایداری، گفته بود که "اگر پای استراو به تهران برسد با گوجه فرنگی از او استقبال می‌کند." حالا همان اتفاقی افتاد که حسینیان و همفکرانش به‌دنبال آن بودند. آن‌ها حضور جک استراو را مصداق "نفوذ دشمن پس از اجرای برجام" می‌دانند. براساس گزارش‌ها، سفر استراو به یزد، با اعتراض تند برخی افراد مواجه شد. شهری که استراو در تمجید زیبایی‌های آن نوشته بود: «خاطره سه روز اقامت در هتل باغ مشيرالممالک يزد و بازديد از جاذبه‌های منحصر به فرد يزد، تفت و ميبد دیدنی بود. این سفر با مهمان‌نوازی ايرانی و حس امنيت بالا توام بود. اين سفر بدون تشريفات و با اين كيفيت، چراغ سبزی است برای سفر گردشگران به ايران اسلامی.» استراو در شیراز و اصفهان نیز با تجمع و اعتراض گروهی در برابر هتل محل اقامتش روبرو شد. نکته جالب این اعتراض‌ها نیز این است که اعتراض‌ها در شهرهایی انجام شد که از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران و البته مورد توجه و علاقه شدید گردشگران خارجی هستند. که این به نوبه خود می‌تواند برنامه و هدف دولت برای توسعه و رونق صنعت گردشگری را به خطر بیاندازد. نکته‌ای که سعید لیلاز، فعال اقتصادی درباره آن معتقد است: «امیدی که به سرمایه‌گذاری خارجی بسته‌ایم واهی است، چراکه با اوضاع سیاسی فعلی اتفاق نخواهد افتاد.»

واکنش‌ها به سفر استراو و تجمعات معترضان

در این میان، گرچه اقدامات و رفتارهای این افراد با واکنش و اعتراض دلسوزان کشور مواجه شد اما از سوی برخی نیز مورد دفاع واقع شد و در همنوایی با معترضان، به سفر جک استراو اعتراض کرده‌‌اند. در حالی که وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد سفر استراو رسمی نیست و او  در این سفر با مقامات کشورمان دیدار نداشته و نخواهد داشت، حسین ذوالانوار، نماینده شیراز در مجلس، به خبرگزاری فارس گفت که مقامات باید در مورد اهداف سفر جک استراو توضیح دهند. احمد سالک، نماینده اصفهان، نیز به حضور استراو در ایران اعتراض کرد و گفت: «برجام راه نفوذ را فراهم کرده و همین برجام موجب حضور استراو در اصفهان و شاهین‌شهر بود. اینها عناصر فتنه بزرگتر در ایران هستند...پیش‌بینی ما این است که این برنامه دقیقاً بر اساس اهدافی است و آن اهداف به‌دنبال نفوذ در لایه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.» نکته‌ای که البته سایت "تابناک" درباره آن نوشته است استراو "از مبادی رسمی کشور و با گرفتن ویزا به ایران سفر کرده؛ یعنی نهادهای نظارتی و امنیتی کشور این سفر را غیرقانونی و خلاف امنیت ملی قلمداد نکرده‌اند". این سایت در ادامه درباره حواشی این سفر نیز می‌نویسد: «کدام ایرانی می‌پذیرد که تصور از مردم ایران و حاکمیت این‌گونه به جهانیان عرضه شود. ما ایرانی‌ها سال‌های متمادی است، به فرهنگ و مهمان‌نوازی شهرت داشته‌ایم و خواهیم داشت و بدون شک، کسانی که بخواهند از ادب ملت ایران چهره‌ای دیگر نشان دهند با واکنش عمومی روبه رو خواهند شد.» اما گویا این مسائل و منافع ملی برای برخی اصلاً اهمیتی ندارد و هرآنگونه که می‌خواهند عمل می‌کنند. 

خطری برای گردشگری ایران؛ از اعتراض به دفن

امامان جمعه شیراز و مشهد نیز به این سفر اعتراض کردند. آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: «چرا این فرد در تاسوعای حسینی، گردشگری خود به شیراز را قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟...انگلیس‌ها بودند که باعث پایان حکومت زندیه در شیراز شدند.» آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز، جک استراو را "مزدور آمریکا" خواند و گفت: «....مردم به این‌خاطر به دولت رأی ندادند که هیئت منافق و دغل‌باز و در رأس آنان جک استراو که دشمنی‌اش در پرونده هسته‌ای ایران به خوبی نمایان بود، با عنوان دوستی به مجلس ایران بیاید.»

مخالفت با برجام به بهانه حضور جک استراو 

این افراد معتقدند که با این رفتار خود می‌خواهند «راه نفوذ دشمن» پس از اجرای برجام را ببندند اما منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این رفتارها می‌گوید: «آن‌چنان که پیداست نه قانون مجلس، نه تاکید دولت و نه حتی تایید رهبری بر این گروه اقلیت مخالفان تاثیرگذار نبوده... اما زمانی که با رفتارمان نظم و قاعده را به هم بریزیم و خلاف قانون عمل کنیم دیگر نمی‌توان از کنار این مساله گذشت... شک نکنید اگر این بحث‌ها ادامه یابد موافقان برجام هم در دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند و این اتفاق به‌هیچ‌عنوان در راستای منافع ملی و مصالح نظام نیست.»

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز درباره اینکه برخی به دلایل مختلف از جمله سفر جک استراو به ایران به خیابان‌ها می‌ریزند و یا با اقداماتی سعی در مقابله دارند‌، گفت: ما باید از فضای پساتحریم استفاده کنیم ولی اگر عده‌ای در خیابان‌ها شرایطی ایجاد کنند که ورود به ایران با ترس همراه شود خود به خود این امر تحریمی را ایجاد خواهد کرد. علاقمندان به نظام اجازه چنین اقداماتی را نخواهند داد ضمن اینکه مداقه کافی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

دلواپسان اصفهان تحریک شده بودند

سیدمحمود حسینی استاندار اسبق اصفهان نیز درباره حاشیه‌های ایجاد‌شده در این‌باره گفت: «دلیل این رفتارها روشن است. اینها افرادی هستند که چندی پیش بعد از سخنرانی یک نماینده متمایل به پایداری به دفن یک ایرانشناس اعتراض کرده و رفتند در پل خواجو در روی قبر یک ایرانشناس دیگر شعارنویسی کردند و رفتارهایی نشان دادند که پسندیده نبود.امروز هم بعد از سخنرانی همان سخنران این حرکت انجام شده و به نظر می‌رسد این رفتارها بیشتر مصرف داخلی برای انتخابات آینده دارد و با منافع ملی ایران قابل انطباق نیست. وقتی یک توریست یا سرمایه‌گذار به کشور می‌آید نظام جمهوری اسلامی مسئول امنیت اوست و کسانی که با حضور او در کشور مخالفند نباید جلوی محل استراحت او یا یک هتل تجمع کنند چرا که ایجاد رعب در محل استراحت سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی درست نیست.» 

معترضان به سفر استراو هدایت شوند

سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان اما نظری متفاوت با امامان جمعه شیراز و مشهد داشت و در این‌باره با اشاره به اینکه "تعدادی از دانشجویان ما از این ناراحت شدند که چرا یک مرد انگلیسی از اینجا رد شد یا چرا سفارت باز شد"، گفت: «این جوانان را راهنمایی کنید من خود را بالاتر از این می‌دانم که به مسئولان وصل کنم. مقام معظم رهبری هم فقط درباره آمریکا گفته‌اند چون مستکبر است، ما که نمی‌توانیم با دولت‌ها در ارتباط نباشیم ما بنا داریم مقابل کسی که زور می‌گوید بایستیم؛ آقایون روحانی و اساتید محترم می‌خواهم برای دانشجویان همه چیز را توضیح دهید.»

هدف تندروها چیست؟

محمدعلی مددی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز می‌گوید: «دلواپسان با وجود اطلاع و آگاهی کامل و دقیق از مواضع رهبری باز هم به بداخلاقی و تندروی‌های‌شان ادامه داده‌اند... بنده نگران خط گرفتن تندروها از برخی مراکز و ستادهای جنگ نرم هستم.»

خطری برای گردشگری ایران؛ از اعتراض به دفن

محمدعلی مشفق، معاونت اجتماعی وزارت کشور دوران اصلاحات٬ هم درباره مخالفت با حضور شخصیت‌های کشورهای دیگر در ایران و برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز معتقد است که "این رفتارها خارج از قواعد و قوانین کشور و در ساحتی خود‌سرانه و جاهلانه اما با پشتوانه‌های پیدا و ناپیدای بخشی از ساختار قدرت انجام می شود." وی با اشاره به اینکه "کاری که دلواپسان می‌کنند٬ ترسیم چهره خشن٬ غیرانسانی و غیراخلاقی و ترساندن و هراس‌انداختن به جان خارجی‌ها و ایجاد بدبینی به انقلاب اسلامی و اسلام است."، به ایلنا می‌گوید: «اینگونه رفتارها به تضعیف دولت و نظام جمهوری اسلامی می‌انجامد و باعث مخدوش کردن سیاست‌های صلح‌آمیز و اعتمادساز دولت روحانی و مجموعه نظام بعد از توافق هسته‌ای است...می‌خواهند به دنیا نشان دهند که اتفاق خاصی بعد از توافق هسته‌ای در ایران نیفتاده و به دنبال آن هستند که دولت نتواند به سیاست دال بر بهبود مناسبات با دنیا وجذب سرمایه و گردشگر و عادی کردن مناسبات با دنیا گام‌های اساسی بردارد.»

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق کشورمان نیز با "حیرت‌انگیز"خواندن رفتارهای تندروها، می‌گوید: «به نظر من در برنامه تحریم جهانی ایران برای گروه کوچکی چنان منافعی به زیان ملت نهفته بوده است که گرچه با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از تصویب و دستور اجرای تفاهمی که برجام نام گرفته است، اکنون که آن برنامه به مرحله اجرایی رسیده است باز هم دست‌بردار نیستند و به‌دنبال ایجاد درگیری و بهانه دادن به نیروهای خارجی هستند.»

با این حال به‌‌نظر می‌رسد که جناح تندرو کشور از کاهش تنش‌ و فشارهای بین‌المللی علیه کشورمان و عادی‌سازی روابط با جهان چندان راضی و خوشحال نیست؛ زیرا موقعیت و منافع خود را در خطر می‌بیند و همان‌گونه که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز گفته‌ است، بیخبر از مشکلات و زندگی مردم، امید مردم را نشانه رفته‌اند تا بلکه مسیر کشور دوباره در همان مسیر 8 سال گذشته قرار بگیرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
104
13
واقعا برای سایت شما متاسفم کی هی دوست دارین به مردم خودتون توهین کنید هی بگین دلواپس دلواپس ولی برای نماینده... هی سوت و کف بزنید. شاید شما به معنای واقعی وطن فروش هستید. خدا رو شکر که نمردیم و معنی تعامل رو هم فهمیدیم به وزیر کشور ما ال سقوط ...ویزا نده. این معنی واقعی تعامل با دنیاست. راستی نگفتی چقدر از دولت پول میگیری تا تبلیغ کنی با این همه دروغ هایی که داره به مردم میگه. از مشکل بورسیه و بنزین و حل مشکلات تو صد روز و عزت پاسپورت ایرانی و خروج از رکود .................
برو توبه کن شاید از بار گناهتون کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
اخه من چه لقبی به امثال شما بدم اولا منفی هاتو بشمار و ببین مردم چقدر با افکار تو مخالفن دوما مشکل بورسیه و مشکلات اقتصادی را کی برای این مملکت درست کرده اول مسببین این اوضاع را محاکمه بشه بعد مشکلات هم یواش یواش حل میشه نه یک شبه رکود حاصل دست پخت یک عده ادمیه که دلار هزار تومنی را تو بازار به 3500 فروختن تا یارانه مردم را بدهند جمشید بسم اله کجاست؟؟؟؟
اصلا از اوضاع قبل و حال مملکت خبر داری...؟
580 میلیارد دلار درامد نفتی احمدی نزاد بود درامد این دولت چقدر هست پیشنهاد میکنم فقط یه بررسی از درامد نفتی سه دولت قبل را بخون تو گوگل سرچ کنی هست بعد ببین عامل اصلی به وجود امدن رکود کیا بودن مگر اختلاسهایی که شده و پولهایی که صرف ساختن چیزهایی که... شده میزاره رشد اقتصادی داشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
کل درآمدهای نفتی ایران از سال 1360 تا سال 1392 برابر 92/1010 ‌میلیارد‌دلار بوده که درآمد هشت سال احمدی‌نژاد از این 31 سال، بیش از 57‌درصد بوده است. یعنی 57‌درصد درآمدهای نفتی کشوردر دو دولت احمدی‌نژاد تجمیع شده است. کل درآمد‌های سه دولت قبلی روی هم برابر 59/432 ‌میلیارد‌دلار بوده، یعنی شش دولت موسوی، هاشمی و خاتمی روی هم تنها نزدیک به 75‌درصد دو دولت احمدی‌نژاد، درآمد‌های نفتی داشتند.

هواداران دولت با استدلال افزایش تورم، این موضوع را توجیه می‌کنند، این درحالی است که تورم در حوزه یورو طی این سال‌ها کمتر به بیش از دو‌درصد رسیده است. یعنی خود‌ دلار می‌تواند در این مقایسه معیار مناسبی باشد. با وجود افزایش چشم‌گیر درآمد‌های نفتی طی سال‌های دولت‌های نهم و دهم، مردم با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه بودند که به جز دولت (و حتی در مواردی خود دولت) همگان به آن اذعان دارند و برای همه روشن است. حال سوال اینجاست که چه کسی باید پاسخگوی حیف‌ومیل درآمدهای عظیم نفتی طی این هشت سال باشد که نه‌تنها به بهترشدن معیشت مردم کمکی نکرد، بلکه اوضاع را به آنچه همه در جریان آن هستند تبدیل کرد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
5
49
بي‌قانوني است، اخه مگر نمی‌گوييد توريسم، ثروت، درآمد، رونق، روابط، دوستى، توسعه، رشد، ترقي، پس أين كارها را كى هدايت ميكنه، كى خط مي ده، دولت كى هست، قانون كجاست،...منافع كشور كجاست، دل‌سوز كجاست، تا كى بايد چوب تعصب غلط را بخوريم، اينها چه كسانى هستند از كدام كشور جناح خط مي گيرند، مي خواهند ايران را تا كجا بي ابرو نشان دهند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
4
46
... حاضرند به خاطر منافع شخصی و ...هر هزینه ای را به این مملکت وارد کنند و جالبه که از سوی یک سری... نیز حمایت میشوند ...
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
5
33
.... طوری رفتار نمیکردیم که ...با داعش مقایسه کنن نه اینکه یک زمانی ویزای ازاد داشتیم ولی....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
32
تعدادی آدم ...چشماشون بستن ... می آیند در خیابان ...
ایرانی
|
GERMANY
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
27
یک عده همان راهی را می روند که خوارج رفته اند با وجودی که مسئولین رده بالای مملکت از جمله رهبر انقلاب از خیلی از این خودسری ها اعلام نارضایتی می نمایند باز اینها خودشان را محتهد و عالم به اسرار می دانند مگر رهبر انقلاب درقضیه اعتراضات به سخنرانی های مقامات درحرم امام و یا در قم و یا حمله به سفارت انگلیس چه موضع گیری کردند .علاوه براین اینگونه رفتارها توهین به ملت است آبا واقعا" این مملکت از لحاظ فرهنگ ودرک وبینش و آگاهی مردم اینقدر ظعیف است که یک شخصی حتی رئیس جمهور آمریکا هم یک سفر توریستی بداخل کشور داشته باشدمردم فورا" تحت تاثیر قرار گرفته و تمام آرمانها را فراموش می کنند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
32
چرا هیچ نهاد یا مقام مسئولی توی این مملکت نیست که پاسخگوی این تجمعات غیر قانونی باشد مگر کار با هوچی گری درست میشود اینافریب خوردگان هستند که توسط عوامل پشت پرده هدایت میشوند باید عوامل اصلی راشنااخت وبا اونها برخورد قانونی کرد باید اونارو سیته کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
37
اخبار صدا و سیما جالب که از قول جوانان اصفهان (همین 50 تا 100 نفر) صحبت می کند و گزارش می دهد و حرف دل مردم را نمی پرسد آزادی موج می زنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
19
مگه میشه ... این تجمعات از پیش تعیین شده نباشه و بگن اتفاقیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس مطمئن باش که دستانی ...پشت پرده است که اگر بخواهند اینگونه برخورد کنند طولی نمی کشد که پرده ها کنار می روند.....
فریدالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
14
اگر این گروه بی اطلاع از سیستم های جاسوسی هستند باید به انها گفت که جاسوسی به این شکل انجام نمیشود ... برای جلوگیری از نفوذ بهترین راه تامین رفاه وازادی برای تمام ملت است نه دیوارکشیدن به دور خود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
2
5
به نظر من همه برای نظام و انقلاب و ایران دلشان میسوزه و با توجه به تفکرات خود اقدام میکنند
حال باید پرسید کدام راه درست است؟
راه بن بست ؟
راه پیشرفت؟
به یقین نسل های آینده حتی جدید و امروزی هم دیگه تفکرات پدران و بزرگان ما را نخواهند پذیرفت
و این امری اجتناب ناپذیر است
پس باید این فاصله را تامیتوانیم کمتر کنیم تا در آینده همین نسل ها که امید ما هستند
بر پای خود استوار باشند و مجبور به مهاجرت نشند و ایران بزرگ را بسازند و در کنار جامعه جهانی به
پیشرفت انسان و زمین کمک کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
1
5
به نظر من همه برای نظام و انقلاب و ایران دلشان میسوزه و با توجه به تفکرات خود اقدام میکنند
حال باید پرسید کدام راه درست است؟
راه بن بست ؟
راه پیشرفت؟
به یقین نسل های آینده حتی جدید و امروزی هم دیگه تفکرات پدران و بزرگان ما را نخواهند پذیرفت
و این امری اجتناب ناپذیر است
پس باید این فاصله را تامیتوانیم کمتر کنیم تا در آینده همین نسل ها که امید ما هستند
بر پای خود استوار باشند و مجبور به مهاجرت نشند و ایران بزرگ را بسازند و در کنار جامعه جهانی به
پیشرفت انسان و زمین کمک کنند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
16
5
آیا حمایت از جواسیس و دشمنان اسلام وظیفه شماست؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
1
3
به نظر من همه برای نظام و انقلاب و ایران دلشان میسوزه و با توجه به تفکرات خود اقدام میکنند
حال باید پرسید کدام راه درست است؟
راه بن بست ؟
راه پیشرفت؟
به یقین نسل های آینده حتی جدید و امروزی هم دیگه تفکرات پدران و بزرگان ما را نخواهند پذیرفت
و این امری اجتناب ناپذیر است
پس باید این فاصله را تامیتوانیم کمتر کنیم تا در آینده همین نسل ها که امید ما هستند
بر پای خود استوار باشند و مجبور به مهاجرت نشند و ایران بزرگ را بسازند و در کنار جامعه جهانی به
پیشرفت انسان و زمین کمک کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
19
5
افتات! خطرجدی برای کشور شماهای نوکران زراندوزان و ... ازخدابی خبرهستیدکه خون شهدا ودین خدا رابخاطر ...به اسانی به اتگلیسی ها وامریکایی ها می فروشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
1
8
افراطی ها و دلواپسان زراندوز مایه بدبختی ایران و ایرانی
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
1
13
فهماندن چیزی به کسی که بابت نفهمیدنش حقوق می گیرد سخت است
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
1
9
عزيز من اينها را همانهايي كه هم شما مي دانيد و هم بنده و هيچ كدام هم جرات بردن اسمش را نداريم سازماندهي مي كند و به صحنه مي‌آورد. مگر ممكن است اين عزيزان خودجوش تشريف بياورند. اينها آب هم بخورند اجازه مي‌گيرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین