آفتابنیوز : سيدجلال حسینی به دنبال سلب فوريت از اين لايحه، افزود: منابع اين صندوق اصلا كارشناسي شده نيست و تحقق برخي قسمتهاي آن عملياتي و شدني نيست.
وي ادامه داد: از طرفي نحوه اداره اين صندوق دچار ايراد است و ممكن است يك شبكه خطرناكي بوجود آيد كه طي آن امكانات دولتي به شيوههاي مختلف در استانهاي مختلف كشور با گرايش حزبي صورت گيرد و تبعيض آشكاري را بين مردم ايجاد كند.
نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلسهفتم، همچنين نحوه بازپرداخت صندوق مهررضا(ع) را زير سوال برد و گفت: همچنين آيا برداشت 30 درصد از ذخيره حساب ارزي به شيوه صندوق و تبديل آن به ريال، هر چند به صورت عادلانه و بدور از گرايشات حزبي توزيع شود و در راستاي ازدواج و اشتغال جوانان هم مصرف شود، در كل يك تسلسل باطلي در نظام پولي كشور است و در حقيقت با دست خود دامن زدن به رشد فزاينده و وحشتناك نقدينگي و افزايش پول در جريان نظام اقتصادي در بخشهاي غير مولد است.
نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد: با تصويب و عملياتي شدن اين صندوق با توجه به ابزارهاي كنترلي و اتخاذ سياستهاي انقباض پولي، شبكه بانكي و جلوگيري از تورم ناشي از تزريق پول به بازار، دولت دوباره مجبور ميشود تا با صرف هزينههاي مضاعف به جبران خسارات ناشي از آن در نظام اقتصادي برآيد.
وي، لايحه مهررضا(ع) را موجب به هم ريختگي نظام اقتصادي كشور خواند و گفت: در نهايت نيز هيچ آثار برجستهاي را در اقتصاد كلان نخواهد داشت و از سويي نيز معتقديم وزارت رفاه با هدف تشكيل يك نظام حمايتي، رفاهي و اجتماعي فراشمول براي آحاد مردم تاسيس شد و تشكيل صندوقهايي نظير صندوق مهر امام رضا(ع) تنها موازي كاري با خدمات اين وزارتخانه است و منافي شعار انضباط مالي دولت است.
حسيني با تاكيد بر گنجاندن چنين مباحثي در قالب وظايف وزارت رفاه، افزود: به نظر نميرسد با توجه به ايرادات عمدهاي كه لايحه صندوق مهررضا(ع) دارد، به نتيجه برسد.