کد خبر: ۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۰۲

عماد افروغ: من نماینده مردم هستم و نظر می دهم و خود محور تعیین می کنم

آفتاب‌‌نیوز : عماد افروغ نماینده تهران در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب در مورد سخنان اخیر خاتمی در مورد «تحجر گرایی» اظهار داشت. من نشنیده ام خبرنگاری خطاب به افروغ گفت: شما نماینده مردم هستید چطور در جریان امور نیستید خاتمی رئیس جمهوری این کشور بودند. افروغ پاسخ داد: رئیس جمهوری بوده الان که نیست هر کس که برود من نباید در مورد اظهاراتش نظر بدهم.
رئیس کمیته فرهنگی فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: من نماینده هستم نظر می دهم خودم محور تعیین می کنم.
خبرنگار مجدداً خطاب به افروغ گفت: خاتمی در سازمان ملل صاحب کرسی است و شخصیت برجسته بین المللی محسوب می شود آیا نباید نظرات او را ارزیابی کنید؟
عضو ائتلاف آبادگران تصریح کرد: اینها را شماها می گویید بنده یک همچنین اعتقاداتی هیچ وقت نداشته ام بنده برای هیچ کس نه مجیز گفتم نه آنقدر کسی را زمین زده ام: حفظ اعتدال کرده ام.
افروغ ادامه داد: این حرفها را باید برای آدمهای سیاسی بگویند به من نگو که حالا آن آقا بالاست و فلان من نه کسی را بالا برده ام نه پایین آوردمش.
وی اظهار داشت: من خودم یک دانشگاهی هستم ایشان اگر لیسانس دارد بنده دکترای این رشته را دارم بنابراین این حرفها را به من نگوئید.
افروغ سپس در حالیکه به شدت عصبانی بود جمع خبرنگاران را ترک کرد. پیش از این رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس هفتم پاسخ به خبرنگار پارلمانی فارس در مورد پیشنهاد احمدی نژاد مبنی بر مناظره درباره حقوق بشر گفت: این پیشنهاد پیشنهاد تازه ای نیست، جز پیشنهادات همیشگی جمهوری اسلامی ایران از زمانی که گفت و گوی تمدنها و گفت و گوی ادیان تشکیل شده است بود و اینها تبعات و لوازم این بحث است.
نماینده تهران با تاکید بر اینکه تنها ادیان می توانند مدافع جدی حقوق بشر باشند تصریح کرد: اگر شما بخواهید به حقوق بشر اعتقاد داشته باید برای بشر نهایتی قایل باشید و برای اینکه برای بشر غایتی قایل باشید باید ذاتی قائل باشید و برای قائل شدن به ذات باید به خدا قائل بشویم.
وی اظهار داشت: غایت گرایی، ذات گرایی و اصل گرایی سه عنصر و مولفه مرتبط با هم هستند.
عضو ائتلاف آبادگران با بیان اینکه ما توان و قابلیت گفت و گو در مورد حقوق بشر را داریم گفت: گفت و گو درباره حقوق بشر دارای چارچوب خاصی است حداقل چارچوب گفت وگو پذیرش قواعد بازی استدلال است لذا به برهان و استدلال تن می دهند باید وارد مناظره شوند وگرنه اگر بخواهیم با عقل گفتمانی مناظره کنیم امکان گفت و گو را سلب می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین